וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

של מי הז'אנר הזה?

יעל ולצר

24.9.2007 / 15:52

בשימוע שנערך אתמול ביקשה רשת מהרשות השניה לתת לעורך הראשי של הזכיינית לקבוע את הגדרת הז'אנר של כל הפקה

הדרישה המרכזית של הזכיינית רשת מהרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה היא לאפשר לעורך הראשי לתת את המילה האחרונה בהגדרת הז'אנר, ולא לרשות השנייה. ל-TheMarker נודע שכך טען אתמול נחמן שי בשימוע שערכה הרשות השנייה לזכיינית רשת לפני פרסום הדו"ח לסיכום המחויבויות לשנת 2006.

שי, שהגיע כנציגה של רשת לשימוע ושהיה בעבר מנכ"ל הרשות השנייה, יו"ר חברת החדשות של ערוץ 2 ויו"ר רשות השידור, טען בשימוע שתוכנית מקור דוגמת תוכנית הלילה של טל ברמן עונה על הגדרת ז'אנר של תוכנית תרבות, ולכן מגיעים לה התקציבים בהתאם, מה שלא מתרחש משום שהרשות הגדירה את התוכנית כהפקת מקור ללא ז'אנר מסוים.

כל נושא הגדרת הז'אנרים עמד במרכזו של השימוע אתמול, נושא שמהווה טרוניה משותפת מצד שתי הזכייניות. גורמים בקרב הזכייניות הסבירו שכל הגדרה כזו או אחרת ערכה מיליוני דולרים עבור הזכיינית. "כשלא מסכימים איתנו לגבי הגדרת ז'אנר מסוים, זה מביא אותנו להוצאה של מיליוני דולרים, שאמורה להיות חלק מהוצאה מוכרת לצורך ז'אנר מסוים", הסביר אחד הגורמים.

הטענה המרכזית הופנתה כלפי היכולת הרגולטורית, משום שלטענת גורמים בקרב הזכייניות הרגולציה בישראל מפגרת אחרי הנעשה בעולם. הגורמים הדגימו זאת באמצעות הצורך ב-13 פרקים בדיוק כדי להגדיר דרמה: "ואם יש 50 פרקים, כמו שהיו ב'בטיפול', זו לא דרמה"? הקשו.

השימוע של רשת שהתקיים אתמול (א') היה הראשון במסגרת השימועים שמתקיימים רגע לפני פרסום הדו"חות הסופיים של מועצת הרשות השנייה לסיכום המחויבויות לשנת 2006. מלבד הטענה לגמישות בהגדרת הז'אנרים, טענו נציגי הזכיינית, שהגיעו לשימוע כשהם מצוידים גם ביועצים משפטיים, שיש לשנות את הסעיף המשפטי לפיו עודפים אינם נכללים בתחשיב הכללי ודרשו להכיר בעודף הכספי שנוצר ב-2005 כדי לכסות על החוסרים ב-2006.

מחר (ג') עומד להתקיים השימוע של הזכיינית קשת, ול-TheMarker נודע שמלבד הטענות הנ"ל אותן יטענו גם נציגי קשת בשימוע, יש בדעת נציגי הזכיינית להעלות את נושא הוצאת ההפקות החוצה. בקשת יטענו שהנוסחה בין ההפקות שמופקות לצורך הזכיינית בלבד, למול הפקות שמופקות כדי להיות מוצעות החוצה, אינה סבירה. עוד נודע ל-TheMarker שבניגוד לפרסומים קודמים, אין בכוונת ערוץ 10 לנהל שימוע בנושא עם הרשות השנייה לפני פרסום הדו"חות.

כל הגורמים המוזכרים בידיעה סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully