וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היום" לא יחולק במתחמי הרכבת

יעל ולצר

24.9.2007 / 18:31

רכבת ישראל: "הם מתנהלים באגרסיוויות". הנהלת הרכבת אף הודיעה להנהלת "ישראל היום" על ביטול כל הפגישות עמם

רכבת ישראל לא תאפשר לדיילי "ישראל היום" לחלק את העיתונים בתחנות ובמתחמי הרכבת, כך נודע ל-TheMarker. הנהלת הרכבת אף הודיעה להנהלת "ישראל היום" על ביטול כל הפגישות עמם. כך הודיע היום במכתב חריף שי איזנברג, סמנכ"ל הנוסעים ברכבת ישראל, לאשר בהרב, מו"ל ישראל היום, כתגובה לבקשת הנהלת החינמון להתחיל בחלוקת החינמון במתחמי הרכבת.

אתמול שלח עמיר פינקלשטיין, סמנכ"ל תפעול והפצה של "ישראל היום" מכתב למנהלי התחנות ברכבת, ובו נכתב בין היתר: "נבקשך לאפשר לדיילים מטעמנו לחלק את העיתון בשטח התחנה". פינקלשטיין הסביר את בקשתו בכך שנוסעי הרככת כבר הורגלו לקבל את העיתון ללא תמורה, ושיתוף הפעולה המבוקש ישמור וישפר את השירות לציבור הנוסעים. עד היום אין ל"ישראל היום" הסכם עם הרכבת לחלוקת העיתון בתוך התחנות, אבל מחוץ לתחנות רשאים דיילי העיתון לחלקו כרצונם.

מדי יום עוברים בין עשרת אלפים ל-15 אלף איש בתחנות הרכבת הגדולות, וכ-30 מליון איש בשנה עוברים במתחמים השונים. לרכבת ישראל יש הסכם הפצה לשלוש שנים בתוך הרכבת עם החינמון "ישראלי", אם "ישראלי" ימשיך להופיע בזמן שנותר עד לסיום החוזה (כשנה וחצי). ברכבת ישראל הדגישו, שגם אם "ישראלי" יפסיק להופיע, אין הדבר מאפשר את כניסת "ישראל היום" למתחמי התחנות, משום שהדבר דורש הסכם חתום על כך.

במכתב ששלח שי איזנברג לאשר בהרב, ושהעתקים ממנו נשלחו למנכ"ל הרכבת, ליועצת המשפטית של הרכבת ולמנהל התחנות הארצי, הדגיש איזנברג: "הופתעתי הבוקר לראות את מכתבכם שהופץ באופן ישיר ובלתי אמצעי למנהלי תחנת הרכבת, הכל תוך התעלמות בוטה מכללי התנהגות נאותים והצגת מצג שווא כאילו אין הרכבת מתנגדת לחלוקת העיתונים בתחנות".

עוד מבהיר איזנברג: "לרכבת יש חוזה עם עיתון "ישראלי", שזכה במכרז הרכבת להפקת עיתון לנוסעים, וכל עוד החוזה הזה בתוקף, אין הרכבת יכולה לאפשר חלוקת עיתונים מתחרים שפעילותם עלולה, מן הסתם, לפגוע בהתקשרותה של הרכבת עם הזכיין הקיים. התנהלותכם האגרסיווית המתמשכת, הבאה לידי ביטוי בהשלכת ערמות עיתונים בפתחי ובשטחי תחנות הרכבת בניסיון להציב עובדות בשטח ולחלק עיתונים בתחנות, אינה עולה בקנה אחד עם רוח פנייתך אלי. בהתאם לכך מצאתי לנכון להורות לאנשי לנתק עמכם כל מגע, לבטל פגישות שתואמו, ובמקביל הונחו כל מנהלי התחנות לא לאפשר למפיצים מטעמכם להכנס לשטחי התחנות. אנו תקווה שתחדלו מנסיונותיכם הבוטים להחדיר בכוח את "ישראל היום" לתחנות הרכבת. הרכבת שומרת לעצמה את הזכות לתבוע מכם כל נזק שייגרם לה בקשר זה או אחר בכל הנובע מהתנהלותכם, ולפעול באמצעים העומדים לרשותה כדי לבלום את התנהגותם הכוחנית והשגת הגבול שלכם ושל עיתונכם במקרקעי הרכבת".

מ"ישראלי" נמסר בתגובה: "ההתנהלות של "ישראל היום" היא המשך ישיר למה שניסו לעשות בעבר. תגובת הרכבת תדבר בעד עצמה". מ"ישראל היום" נמסר בתגובה: "תוכנית ההפצה של "ישראל היום" ממשיכה כסידרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully