וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מדרגה במלחמת הכנופיות

ענת קם

25.9.2007 / 15:18

נשיאת בית המשפט העליון מסרבת לקיים שיחות רקע עם כתבי ידיעות אחרונות. השופט בדימוס זמיר: "אני נוהג כלפי העיתון בכבדהו וחשדהו"

פרק חדש בסאגת מערכת היחסים העכורה בין נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש לבין העיתון ידיעות אחרונות: כתבי ידיעות על שלוחותיו, שמנסים לקיים ראיונות ושיחות רקע עם ביניש נתקלים בסירוב, בניגוד לעמיתיהם בכלי תקשורת אחרים.

גורמים בידיעות אחרונות טוענים כי העובדה שהעיתון אינו עונה להגדרה של "תקשורת מגוייסת" היא שפגמה ביחסים שבין כתבי העיתון לבין הנשיאה. גורם בעיתון אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "זה לא במקום שנשיאת בית המשפט העליון, עם כל הכבוד וההערכה שיש לנו כלפיה, תימנע מפגישות עם כתבים של העיתון המוביל במדינה בשל שיקולים אישיים. ההתנהגות שלה ילדותית ומניפולטיבית, כשנכתבים עליה מאמרים אוהדים, כתבים מקבלים סיפורים ואם נכתב משהו שאינו לרוחה היא מתעלמת ממי שכתב אותו. כולנו פה רק עושים את העבודה שלנו, היא לא יכולה לצפות שנהיה ה'פראבדה' שלה."

ההסלמה ביחסים בין ידיעות אחרונות לביניש החלה עם כניסתו של בועז אוקון לעמדת הפרשן המשפטי של ידיעות אחרונות במקומו של דניאל פרידמן שמונה לשר המשפטים. אוקון, שהיה מנהל בתי המשפט, נחשב מקורב לפרידמן ולנילי כהן, אשר על רקע אי מינויה לשופטת בבית המשפט העליון נתגלע מאבק בינו לבין בית המשפט.

גורמים בהנהלת בתי המשפט מספרים כי מזה זמן מה שהעיתון נוקט קו תוקפני נגד בתי המשפט בכלל והנשיאה ביניש בפרט ולאור כך הוחלט לצמצם את היחסים למערכת מקצועית וקורקטית בלבד. בסביבתה של בייניש סרבו להתייחס לדברים, אולם שופט בית המשפט העליון בדימוס יצחק זמיר אמר לוואלה! ברנז'ה: "בעייני כקורא ידיעות אחרונות הוא עיתון מאד חד צדדי ולא מאוזן ואני נוהג כלפיו בכבדהו וחשדהו. מעבר לכך, הנשיאה ביניש היא אדם אמיץ, הגון וערכי"

איילת פילו, דוברת הנהלת בתי המשפט ושילה דה-בר, העורך הראשי של ידיעות אחרונות, סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully