וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלבוטק לטיב טעם: "טענותיכם מופרכות"

גלי ברגר

1.10.2007 / 14:31

טיב טעם: "יש לראות בחומרה את הזלזול בבקשה לגיטימית לפתוח בדיאלוג על מנת למנוע מצב של שידור תחקיר מבויים"

התוכנית כלבוטק מאשימה את בספין תקשורתי ומסרבת להעביר אליה את חומרי התחקיר שאמור להיות משודר לאחר החגים.

במכתב חריף של עורך דין פז מוזר, המייצג את רשת, נכתב כי "בשבוע האחרון, נראה שמרשתך החליטה שהדרך להילחם במציאות ובאמת היא בדרך של 'ספין' תקשורתי. מרשיי משוכנעים כי ציבור הצופים האינטליגנטי יידע להבחין בין עבודת תחקיר עיתונאית רצינית ומעמיקה לבין 'ספינים' תקשורתיים".

לפני כשבועיים פירסמה טיב טעם הודעה לבורסה לפיה, מנהלת החברה מזה כמה חודשים חקירה פנימית לקשירת קשר בין עובדים בחברה, לרבות עובדים שפוטרו, במטרה לפגוע באחד המפעלים של החברה באמצעות העברת חומר לתוכנית תחקירים.

החברה פנתה לתוכנית כלבוטק וגילתה כי היא אכן עומדת לשדר תחקיר בו, ככל הנראה, נראים משטחי עוף במפעל העופות של החברה בעמק חפר העומדים בחוץ לא השגחה, בעוד חתולים מגיעים אל הבשר ואוכלים ממנו.

טיב טעם פנתה במכתב, באמצעות עורך דין זאב שרף, לתוכנית כלבוטק בבקשה לראות את החומרים שיסייעו בידה להשלים את החקירה שהיא מבצעת בחברה. החברה טענה כי ייתכן שתחקירן כלבוטק הוכשל למעשה על ידי עובדים שמבקשים להזיק לטיב טעם.

"נראה למרשתי נכון להפנות את תשומת לבכם לעובדות שלעיל על מנת שלא תהפכו שלא מרצונכם לחלק מקונספירציה מניפולטיווית נגד מרשתי תוך ביצוע פעולות קשות ואסורות", נכתב במכתב.

בתגובתה, דוחה כלבוטק את כל טענות טיב טעם ומגדירה אותן מופרכות. בנוסף, היא מזמינה פעם נוספת את החברה להעביר אליה את אותם חומרים שבידי טיב טעם: "פניות מרשיי למרשתך לקבלת אותם 'חומרים מסתוריים' עליהם נסמכת מרשתך בתקשורת, על מנת לאפשר בדיקת הנושא עד תומו זכו להתעלמות מופגנת".

"למרות האמור לעיל, אם בידי מרשתך חומר כלשהו שיש בו לדעתה בכדי להשפיע ו/או לשנות את תוצאות התחקיר שביצעו מרשיי, מוזמנת מרשתך להעביר החומר והנתונים", לפי כלבוטק.

טיב טעם, שנקטה בלשון עדינה במכתב הראשון, מיהרה להסיר את הכפפות בתגובה לעיתונות למכתב של כלבוטק. החברה מסרה כי "קראנו בהשתאות את תגובת כלבוטק למכתבנו שאין אלא להגדירה כהיסטרית. יש לראות בחומרה רבה את הזלזול המופגן בבקשה לגיטימית לפתוח בדיאלוג על מנת למנוע מצב של שידור תחקיר מבויים".

"לא ציפינו מתוכנית שקוראת לעצמה תוכנית תחקירים, לתגובה כה מזלזלת ומעליבה, שבראש ובראשונה מפגינה זלזול בציבור הצופים, שככל הנראה, כלבוטק רואה בהם צופים חסרי בינה".

"לצערנו, לאחר שסירבו בכלבוטק לפתוח בדיאלוג אמיתי ושקוף, אנו נאלצים להפעיל את כל הכלים המשפטיים והחוקיים העומדים לרשותנו, על מנת למנוע מצב שכלבוטק תמשיך במסע השיסוי נגד טיב טעם. כפי שמוכיח מכתב זה, הם אינם מתכוונים אפילו להראות מראית עין של אובייקטיוויות תחקירית. לא נותר לנו אלא להעמיד בפני הציבור את השאלה ממה חוששים בכלבוטק?"

הקרב בין טיב טעם לכלבוטק מתנהל בעיקר מעל דפי העיתון. בית המשפט אינו נוהג להוציא צווי מניעה שיאסרו שידור תוכניות, ולכן, לצד מכתבי עורכי הדין המוחלפים בין הצדדים החליטו בטיב לפתוח בלוג של מנהלי החברה בו הם מתייחסים לפרשה. בהמשך יפרסמו בבלוג גם קלטות וידיאו ואודיו מהחקירה שמבצע משרד החקירות ויצמן יער.

לפי טיב טעם, עד היום נרשמו 14,500 כניסות לבלוג שהושק באתר החברה, כיומיים לאחר התפוצצות הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully