וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטת לוהטת, הדוברת פוטרה

ענת קם

2.10.2007 / 14:54

דוברת מרחב השרון של המשטרה הועברה מתפקידה לאחר שהואשמה בהדלפת מידע על קלטת הרצח בטייבה לכתבים הפליליים

דוברת מרחב השרון של המשטרה, פקד פני מץ, הודחה אתמול מתפקידה. מפכ"ל המשטרה הורה על מינוי קצין בודק כדי לחקור כיצד דלפה קלטת הרצח בטייבה לכתב חדשות 10 שרון גל ולאחר ברור שנעשה במרחב השרון הוחלט בשלב ראשון להדיח מיידית את מץ מתפקידה. בהודעת ביפר שיצאה אתמול לכתבים נמסר מדוברות המשטרה כי מעתה בנושאי דוברות ניתן לפנות לסגן מפקד המרחב, ניצב-משנה מוריס הירש.

תחילת הפרשה בקלטת המתעדת רצח במינימרקט בטייבה. הקלטת נדירה והגעתה לתקשורת חריגה, מאחר שטרם נעצרו חשודים במעשה והחקירה עדיין פעילה. המידע על קיומה של הקלטת נמצא בידי כתבי המשטרה למעלה משנה אולם לאור רגישותה היא לא הועברה לידיהם.

גורמים המקורבים לפרשה סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי עותק מהקלטת הועבר על ידי בכירים במשטרה לכתב המשטרה של ערוץ 10, שרון גל במהלך חופשת הלידה של מץ, לפני כשלושה חודשים. עם חזרתה לעבודה נודע למץ כי הקלטת בידיו של גל והיא עדכנה את כתב הפלילים של ערוץ 2 ארז רותם על כך שהקלטת דלפה.

רותם פנה לדוברות המטה הארצי בבקשה לקבל גם עותק מהקלטת. עם היוודע דבר הדלפת הקלטת נתן מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן הוראה מיידית למפקד מחוז מרכז, ניצב נסים מור, להעביר עותק מהקלטת לכל כתבי המשטרה. אותם גורמים העריכו כי ככל הנראה מפקד מרחב שרון החדש תת-ניצב קובי כהן, עכב את העברת הקלטת לכתבים לטובת השארתה בידי ערוץ 10 בלבד, זאת בשל אינטרסים של בכירים במשטרה.

המשטרה: "לא נוהגים לשתף את התקשורת בשיבוצים"

לאור העובדה כי מדובר בהדלפת ראיה מהותית מחקירה פעילה, הוחלט בלשכת המפכ"ל על מינוי קצין בודק לבירור האירוע. במקביל, בהחלטה פיקודית במרחב שרון הוחלט כאמור להעביר מתפקידה את דוברת המרחב עקב חשד להעברת המידע על דבר הקלטת בניגוד להוראת מפקד המרחב.

ממחוז מרכז נמסר: "דוברת מרחב שרון עברה מתפקידה. מעבר לכך, איננו נוהגים לשתף את התקשורת במינויים ושיבוצים. את תגובתה של פני מץ לא ניתן היה להשיג. שרון גל וארז רותם סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully