וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד טיב טעם: "כלבוטק מביימים"

גלי ברגר

6.10.2007 / 21:11

במכתב, מזהירה החברה משידור פרומואים לתוכנית, מטילה ספק באמינות בדיקות המעבדה ומאשימה את כלבוטק בחוסר מקצועיות

החג וסוף השבוע לא הפריעו לטיב טעם, שיצאה למלחמה על הבית להמשיך לשגר מכתבים לרשת ולתוכנית כלבוטק בנוגע לתחקיר אותו צפויה התוכנית לשדר בשבוע הבא, הנוגע כל הידוע להימצאותם של חתולים בסחורה של מפעל העופות בעמק חפר והשארת סחורה בחוץ שעות ארוכות.

ב-2 באוקטובר הזהירה טיב טעם את רשת וכלבוטק באמצעות עורך דין זאב שרף, מפני שידור קדימונים לתחקיר (פרומואים). לפי המידע שהגיע לידי טיב טעם בפרומואים מתכונת כלבוטק להזהיר את הציבור (במפורש או במשתמע) מלרכוש בשר במסעדות אשר טיב טעם היא הספקית שלהן.

בחברה החליטו לגייס גם את המסעדות, שייתכן ויוזכרו בפרומואים למלחמה והיא מציינת כי, "נוספים על כל אלה גם נזקיהן של המסעדות. מרשתנו מבקשת להסב את שימת הלב לעובדה כי הכתבה - כפי מיטב ידיעתה של מרשתנו - עוסקת בבשר עוף, בעוד שחלק מן המסעדות הרוכשות מוצרים מטיב טעם אינן רוכשות בשר עוף; זאת ועוד, ממילא אין קיימת כל הוכחה לכך כי הבשר הנזכר בכתבה כמסתבר, שווק לאיזו מן המסעדות (אם בכלל), ובאילו מסעדות הוא אכן שווק ובאילו הוא נפסל והוחזר למפעלי טיב טעם. לטיב טעם גם מספר מרכזים לוגיסטיים, וממילא אין לכרוך בעניין דנן מסעדות שכלל אינן כלולות בקו החלוקה הספציפי, במועד הספציפי, של המרכז הספציפי הנזכר בכתבה".

טיב טעם, שכבר נכוותה בעבר מתחקיר כלבוטק בפרשת העוף המקולקל לפני כשנתיים ושילמה על כך בהפסדים ממושכים ב-2006, מנסה בכל כוחה למנוע את שידור הכתבה תוך מציאת סדקים באופן עריכת התחקיר, וטוענת כי דין שידור הקדימונים כמוהו כדין פרסום הכתבה עצמה. על הכשלים הצביעה החברה במכתב נוסף שנשלח ב-3 באוקטובר, יום לאחר האזהרה מפני פרסום הפרומואים. בין השאר טוענת החברה כי החומר שבידי כלבוטק בוים על ידי עובדים שחברו יחדיו כדי להזיק לחברה.

הקוליפורמים חוזרים?

טיב טעם כבר ביקשה בעבר את החומרים של כלבוטק בתמורה לחומרים שנמצאים בידה, אך כלבוטק דחתה בקשה זו מכל וכל. במכתב מה-3 באוקוטבר משחררת טיב טעם חלק מהראיות שנמצאות בידה מחקירה שבצעה החברה בתקווה שאלה יעוררו את כלבוטק לחזור בה מהחלטתה לא להחליף חומרים עם החברה. "כך למשל, נביא מספר אמירות מתוך דבריו של עובד בטיב טעם, המתאר את השתלשלות האירועים סביב "תחקיר" כלבוטק, לרבות מעורבותם של עובדים של טיב טעם אשר פעלו ממניעים זרים-נקמניים, ובלשונו של העובד: ".. שלושתם זה בחורים שעבדו פה, זה הקבוצה שפטרו אותם יחד...". ועוד: "הם גרמו לזה שיגיע לפה חוקר ...הם ביימו פה את הסרט באותו יום שאני עבדתי מ-7 עד 10 באותה משמרת... הם מביימים, הם עושים לך הפקה נטו של סרט".

עוד טוענת טיב טעם כי ה"נתונים" בהם יעשה שימוש בקדימונים, ישענו על תוצאות "בדיקות מעבדתיות" נטולות ערך שאינן עומדות בדרישות המחייבות המצויות בתקן רשמי הקובע את אופן נטילת הדגימות ובדיקת הבשר, כפי שנעשה כבר בעבר", רומזת החברה לתחקיר הקודם של כלבוטק.

בנוסף מזהירה טיב טעם את כלבוטק מקשירת בדיקות המעבדה, בהן מטילה החברה ספק, והימצאותם של כמויות חריגות של קוליפורמים, וכן חיידקי סלמונלה וליסטריה לבין החומרים המצולמים "מובן כי אם כך ייעשה, מדובר יהיה בניסיון להוליך את הציבור שולל, על ידי יצירת מצג שווא מטעה. שכן לא קיים ממצא של מוצר שנפגע אשר הוא עצמו שווק לצרכנים, נבדק בבדיקה תקפה העומדת בתקן החוקי וכן בבדיקה השוואתית כמתחייב, ולפיכך, כל ניסיון לקשור בין שני עניינים אלה יהיה מופרך, מטעה ובלתי נכון בעליל", נכתב.

עוד מתייחסת טיב טעם לסוגיית היעדרו של תקן לממצאים שכאלה ואת "היעדר הבעייתיות בהימצאותם של חיידקים מסוג סלמונלה בבשר-עוף - כפי שאכן קורה בפועל ברובו המכריע של בשר-העוף בישראל; את העובדה כי חיידקים אלה מושמדים בבישול קל ואינם מהווים סכנה; ומעבר לכך, את האפשרות המסתברת כי מנגנוני בקרת האיכות של מרשתנו מנעו ממוצר פגום כלשהו - ככל שהיה כזה - מלהיות משווק". במכתב מיום המחרת תוקפת טיב טעם את כלבוטק על חוסר המקצועיות שבה נקטה לטענתם התוכנית: "בקשתכם לקבל פרטים אודות מחקרים המעידים על כך כי בבשר עוף בישראל קיימים ב-80% מהמקרים חיידקי סלמונלה, מעוררת מחשבות נוגות אודות מידת רצינותכם בעריכת הכתבה. מתוך שאלתכם עולה כי לצורך עריכתה של הכתבה לא טרחתם אף להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהתעדכן בתוצאותיהם של מחקרים רלוונטיים".

מרשת סירבו בשלב זה להתייחס למכתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully