וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך הפרומו

יעל ולצר

7.10.2007 / 20:31

יו"ר הרשות השניה דאבוש אוסרת קידום תכניות של הזכייניות במהדורות. חדשות 2: "אלו אייטמים חדשותיים, שקשורים בתרבות"

יו"ר ועדת הטלוויזיה, דוד אלכסנדר, הודיע היום לחברת החדשות 2 כי עליה להפסיק לשדר כתבות הנוגעות לתוכניות זכייניות ערוץ 2 במהדורת החדשות אלא אם אושרו מראש. זאת, לאור פנייתה של יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, אל ועדת הטלוויזיה.

בסוף השבוע שודרו בחדשות הערוץ השני שתי כתבות שנוגעות לתוכניות שמשודרות על ידי הזכייניות בערוץ השני - תוכניתה החדשה של דנה וייס ותוכניתו החדשה של אלי יצפאן. שתי התוכניות זכו לסיקור חדשותי רחב בחדשות סוף השבוע, דבר שהעלה את חמתה של דאבוש, שמתנגדת לנושא כבר זמן רב בטענה שאלו לא חדשות, אלא קידום לתוכניות.

בעקבות בקשתה לקיים דיון דחוף בנושא ערכה היום ועדת הטלוויזיה ישיבה שבסופה הודיעו לחברת החדשות 2 בדבר חוסר שביעות הרצון ממהדורת החדשות של סוף השבוע האחרון והחלטתה לא לשדר כתבות אלו בעתיד אלא אם אושרו מראש ובכתב על ידי יו"ר הדירקטוריון של חברת החדשות (בימים אלו עדיין אין יו"ר קבוע, לאחר שכהונתו של יצחק לבני, יו"ר הדירקטוריון האחרון, הסתיימה - נושא שתלוי עדיין בבג"צ).

מחברת החדשות של ערוץ 2 נמסר בתגובה: "נושא תרבות הפנאי הוא חלק מהחדשות ואנו מעלים כל אייטם שכרוך בכך. הקדשנו 12 דקות בזמנו ב'אולפן שישי' לשלישיית 'מה קשור', ואפילו פרסמנו את זמן התוכנית, ששודרה אז במקביל לחדשות ערוץ 2. שידרנו בחדשות אייטמים שנגעו לסדרה 'בטיפול' (HOT) או על "ילדים גאונים" (yes), נושאים שהם חדשותיים וקשורים לתרבות הפנאי. יצפאן, שלא הופיע תקופה ארוכה, חוזר למרקע. זהו אייטם חדשותי לכל דבר ויש לו מקום בחדשות. איננו מקדמים את התוכניות, שזוכות לרייטינג בזכות עצמן, אלא מציגים את הנושאים כחלק מהחדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully