וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחים הולכים

ענת קם

8.10.2007 / 15:14

ועדת הטלוויזיה של הרשות השניה דחתה את ערעורי הזכייניות: "הכספת" היא לא תכנית דעת ותרבות, "גומרות הולכות" לא דרמה

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה דנה אתמול בערעורים שהגישו זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת באשר לממצאי הדו"ח השנתי של 2006.

באשר לבקשת קשת להכיר בתכנית "מה זה השטויות האלה?" של עדי אשכנזי כתכנית תעודה, החליטה הועדה שלא לקבל את עמדת הזכיין ולאשר את עמדת הנהלת הרשות - להכיר בתכנית כז'אנר מיוחד בסוגה עילית. באשר לבקשת קשת להכיר ב 'ארץ נהדרת" כדרמה החליטה הועדה שלא לקבל את עמדת הזכיין ולאשר את עמדת הנהלת הרשות להכיר בתכנית כז'אנר מיוחד בסוגה עילית. באשר לערעור של קשת בדבר סיווג השעשועון "הכספת" כתכנית מועדפת בקטגורית דעת ותרבות החליטה הועדה שלא לקבל את עמדת הזכיין.

באשר לערעור של רשת בדבר תכניות המערכונים "גומרות הולכות" ו "קצרים" ובקשתה להכיר בתכניות כדרמה, החליטה הועדה שלא לקבל את עמדת הזכיין ולאשר את עמדת הנהלת הרשות - להכיר בתכנית ז'אנר מיוחד בסוגה עילית.
בישיבתה הבאה של הועדה היא תוסיף לדון בשאר הערות הזכיינים. כמו כן החליטה הועדה כי בישיבה הבאה יפגשו חבריה עם נציג איגודי היוצרים במידה ואלו יבקשו להשמיע עמדותיהם בפניה.

ד"ר דוד אלכסנדר, יו"ר ועדת הטלוויזיה מסר: "אנו סבורים כי יתכן ויש מקום בחלק מהז'אנרים לבחון מחדש את ההגדרות המסורתיות, אבל לעת הזו אין לנו אלא את ההגדרות הקיימות ואת הפרמטרים שעמדו לנגד עיני הזכייניות במכרז, כמו גם את הסיווגים המקוריים שלהם. לפיכך נהיר לנו שלמרות שהתכניות האמורות הן מושקעות ואין ספק כי הן במסגרת הסוגה העילית - הן אינן יצירות דרמה ותעודה כפי שהאדם הסביר מבין אותם".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה: "מבחינת הנהלת הרשות הדו"ח נמצא בתהליך אישורו הסופי על ידי הועדה ויובא לאישורה הסופי של המועצה בקרוב. אני מברך על כך שבדיונים העמדה המקצועית של הרשות התקבלה. ברם, יש להמתין לסוף התהליך ולתמונה השלמה של שנת 2006".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully