וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות אמיתיות

ענת קם

9.10.2007 / 0:44

בישיבה בין נציגי האוצר לעובדי רשות השידור הודיעו העיתונאים כי הם מתנים את המשך המו"מ בהחזר השעות הנוספות שקוצצו מאז אפריל

וועד העיתונאים ברשות השידור מתנה את המשך הדיונים ברפורמה בהחזרת כספי השעות הנוספות שקוצצו לעובדים מאז חודש אפריל. ממסמך שהציג כתב קול ישראל שמעון וילנאי, עולה כי בששת החודשים האחרונים קוצצו בין 15 ל-40 אחוזים מהשעות הנוספות להן זכאים העיתונאים, וזאת בניגוד לסיכום עם הנהלת הרשות על קיצוץ של עשרה אחוזים בלבד. רשות השידור תתן את תשובתה לנושא בפגישה ביום שני הבא.

בדיון שהתקיים אתמול (ב') הודיעו נציגי האוצר כי אין בכוונתם לסגת מההחלטה לפטר 850 מעובדי הרשות. רשימות המועמדים לפיטורים ופרישה יוגשו בעוד כחודש. בתגובה על כך אמר איש העסקים יוסי קוצ'יק, המייעץ לעובדי רשות השידור במשא ומתן כי אם ינקטו פעולות חד צדדיות, המשא ומתן יפסק. קוצ'יק הוסיף ואמר כי מוטב שלרשות השידור תהיה איתנות פיננסית, על מנת להבטיח את התנאים של העובדים שנשארים.

נציגי האוצר הודיעו בישיבה כי ברצונם להפסיק את ההצמדה של מעמד עיתונאי רשות השידור למעמדם של עובדי מדינה וכי מעתה העיתונאים יקבלו מעמד אחר שיסוכם במהלך הדיונים. כמו כן הציע האוצר שלאחר פיטוריהם המתוכננים של 850 העובדים, תשאר זכות ההחלטה על עתיד עובדי הרשות בידי הנהלת הרשות. משמעותו של צעד זה היא בראש ובראשונה ביטל הקידומים האוטומטיים התלויים בוותק העובד.

הקמת צוותי עבודה

בסיכום הישיבה הוחלט על הקמת מספר צוותי עבודה שיתמקדו בנושאי המחלוקת: מבנה השכר - סולמות שכר חדשים, שעות נוספות וכו', תנאי הפרישה - סיכום תנאי הפרישה של אלו שיסוכם כי יפרשו מרצון. צורת העסקה עתידית - החלטה לגבי בניית חוזים אישיים, עבודה במשמרות מול ימי עבודה גמישים וכו' וצוות שידאג לאיתנות הפיננסית ויתרכז בחוסנה של רשות השידור לטובת הבטחת עתידם של העובדים הנשארים.

כתב קול ישראל ויושב ראש ועד העיתונאים בתל אביב, שמעון וילנאי אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "ישנו פער עצום בדרישות לגבי תנאי הפרישה של הפורשים מרצון. העובדים שתלויים בפנסיה צוברת יגיעו לפנסיה של כ 2,500 שקלים בחודש, התנאים האלו יורידו מאות אנשים אל מתחת לקו העוני, מדובר בתנאים מחפירים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully