וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדם שבג"צ ינצח

ענת קם

10.10.2007 / 2:12

יוצאי חטיבה 14 של השריון לא מתכוונים להיכנע להחלטה לשדר את הסרט על החטיבה בערוץ 1 ובכוונתם לעתור לבג"צ נגד שידורו

יוצאי חטיבה 14 של השריון מתכוונים לעתור לבג"צ בבקשה להוציא צו מניעה זמני כדי למנוע את שידור סרטו של אידו סלע "החטיבה שנשכבה על הגדר" המתוכננת ליום ראשון הקרוב בערוץ 1. הלוחמים אף מתכוונים לנסות ולהוציא צו מניעה קבוע שיביא לגניזת הסרט. הלוחמים גם מתכנננים להפגין ביום ראשון מול בניין רשות השידור.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, לוחמי החטיבה מתנגדים נחרצות להקרנת סרטו של הבמאי אידו סלע, "החטיבה שנשכבה על הגדר". הסרט הוזמן על ידי רשות השידור ביוזמת הלוחמים במטרה להציג את סיפור לחימת החטיבה במלחמת יום כיפור. לטענת הלוחמים, הסרט אינו מציג את סיפור הלחימה כפי שהיה ומפספס את מטרתו המקורית. ביום שישי האחרון התקיימה פגישה ברשות השידור בה נכחו נציגי הלוחמים, בכירים ברשות ובמאי הסרט. בפגישה הוחלט על מספר שינויים שיבוצעו בסרט טרם שידורו. לצורך כך גם הוחלט כי הקרנת הסרט תדחה בשבוע, במהלכו יתבצעו השינויים. עם זאת, לוחמי החטיבה טוענים כי השינויים שנעשו אינם מספקים וכי יש לבצע, כדברם, "ניתוח כירורגי ולא תיקונים קוסמטיים."

אלוף (מיל') אמנון רשף, שהיה מפקד החטיבה במלחמה אמר לוואלה! ברנז'ה: "בהקרנה שהייתה בלטרון בפני הלוחמים והמשפחות נדהמנו להווכח שהסרט עוסק בסוגיות אחרות. סיפור הלחימה לא מוצג בסרט, מרוב אלמנטים אמנותיים לא רואים מה באמת קרה. הסרט מוצג בגישה קורבנית, בלי להבהיר מה הייתה תרומת החטיבה ללחימה בגזרה הדרומית ובלי לציין את הישגיה. צופי הסרט לא יכולים להבין מה עשתה החטיבה ועם מה נאלצו הלוחמים להתמודד. אנחנו לא מחפשים כבוד או פרסום אבל זהו חוב מוסרי לחללי החטיבה ולמשפחות שהסיפור יוצג בצורה הראויה. אנחנו מרגישים שנעשה עוול."

אל"מ (מיל') רמי מתן, שהיה מפקד פלוגה בחטיבה אמר: "אנחנו מגישים עתירה לבג"צ בבקשה למנוע את הקרנת הסרט. לאחר שצפינו בו אנחנו תמימי דעים שהסרט מעוות את העובדות, חוטא לאמת ופוגע במשפחות. הבמאי משתמש בחטיבה ובקרבותיה להעברת מסרים לא רלוונטיים."


עורך הדין אמציה אטלס, אשר צפוי להגיש את העתירה לבג"ץ בשם הלוחמים: "אין בקרב הלוחמים טענה נגד חופש היצירה והחופש האמנותי של הבמאי, אבל הסרט לא דומה למה שצריך להיות סרט על חטיבה 14 שמכונה 'החטיבה שנשכבה על הגדר'."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully