וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזית הדרום - גרסת הבמאי

ענת קם

11.10.2007 / 0:01

אידו סלע, במאי הסרט על חטיבה 14 רותח על גנרלים שמופיעים בחדר העריכה ומנסים להכתיב שינויים. שקלאר: "מבחינתי הסרט ישודר בראשון"

הבמאי אידו סלע משיב מלחמה ומגיב לכוונת לוחמי חטיבה 14 של השריון לעתור לבג"צ בבקשה למנוע את הקרנת סרטו "החטיבה שנשכבה על הגדר" בערוץ 1 ביום ראשון הקרוב. לדברי סלע, דרישתו של מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור להסיר קטע המתייחס למלחמת לבנון השנייה במהלכו מוזכרים בין היתר אהוד אולמרט ואיציק מרדכי הורסת את ההקשר בין מחדלי מלחמת יום כיפור והמלחמה האחרונה ושאר הרעות החולות שפשטו בחברה הישראלית.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר סלע: "ההתנהלות בפרשה הזאת, גם של רשות השידור וגם של הקצינים שמופיעים בסרט היא חסרת תקדים. גנרלים שמופיעים בחדר העריכה ומנסים להכתיב שינויים לעורכים זה מעשה לא הגיוני. יש כאן פגיעה עקרונית בחופש היצירה של היוצרים הדוקומנטריים. ציפי רהב, עורכת הסרט, אמרה שאם יתבצעו חלק מהשינויים שהם מבקשים היא תדרוש להוציא את שמה מרשימת הקרדיטים. גם אני אומר עכשיו, אם רשות השידור תשנה קטעים בסרט ללא רשותי אבקש להסיר את שמי מהסרט."

יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים נפתלי גליקסברג מתייצב לימינו של סלע: "הבמאי עשה את הסרט כמו שהוא רואה את הסיפור והסרט עבר את כל האישורים הנדרשים. הריצה לבג"צ על סרט שלא מוצא חן בעיניך היא מעוותת בעיניי. זכותם לעשות עוד סרט עם במאי אחר, לסתום פיות זו לא הדרך. אם לא אוהבים את הסרט זה לגיטימי אבל לא לבקש לפסול. במידה ואכן יוגש הבג"צ הפורום יעמוד לצד אידו ורשות השידור ויתן להם את מלוא הגיבוי."

מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור: "בוצעו בסרט כמה שינויים קטנים בעקבות הבקשות ומתוך שיקולים מערכתיים של הרשות. כרגע הסרט מבחינתי מיועד לשידור ביום ראשון."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully