וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ העסקים החדש של ניוז קורפ יושק ביום שני

אשר שכטר

11.10.2007 / 19:34

פוקס ביזנס נטוורק יופץ ל-34 מיליון מנויי כבלים בארה"ב לעומת 90 מיליון בתי אב בהם משודר CNBC

פוקס ביזנס נטוורק (FBN), ערוץ חדשות העסקים החדש של פוקס ניוז, שבבעלות איל המדיה רופרט מרדוק, יושק באופן חגיגי ביום שני הקרוב.

השקת הערוץ, שיתחרה בערוץ חדשות הכלכלה CNBC שבבעלות ענקית התעשייה , היא המהלך האחרון בתחרות המתחממת בין מרדוק ל-CNBC על לבם של מנויי הכבלים והלווין בארה"ב.

ענקית המדיה , שבבעלות מרדוק, הודיעה מוקדם יותר השנה על העלאת הערוץ המתחרה ל-CNBC, השולטת בשוק חדשות הפיננסים האמריקאי, בסוף אוקטובר. אולם פחות משבוע לפני השקתו של הערוץ ואפילו בכירים בחברה טוענים כי הם אינם יודעים כיצד המיזם החדש צפוי להיראות.

מרדוק, יו"ר ניוז קורפ ומבעלי ערוץ 10 הישראלי, מדבר זה יותר משנתיים על כוונתו להקים ערוץ חדשות כלכליות במסגרת פוקס ניוז. עם זאת, בניגוד להשקה הראוותנית של ערוץ החדשות פוקס ניוז לפני כעשור, ששבר את המונופול של CNN בתחום, נעשה המהלך להשקת ערוץ חדשות כלכליות בזהירות רבה יותר.

"לא פירסמנו לוח שידורים עדיין, משום שכל דבר שרמזנו בעבר שבכוונתנו לעשות, CNBC מיהרו לעשות במטרה להקדים אותנו", אמר נשיא פוקס ניוז, רוג'ר איילס, המפקח על הקמת הערוץ. איילס מסר בתחילת השבוע בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הערוץ מבטיח לנקוט ב"גישה פשוטה" לכיסוי חדשות הפיננסים.

באחרונה, על רקע ספקולציות שהועלו בתקשורת בנוגע לדרך בה יוכל FBN לבדל את עצמו מ-CNBC הוותיק והמנוסה יותר, הבטיח מרדוק כי הערוץ החדש "יהיה שונה לחלוטין". לדבריו, הערוץ יכלול "נקודת מבט שונה" שתתאים יותר ל"אנשים הפשוטים", כולל התעכבות על "סיפורי הצלחה" ולא על "כישלונות ושערוריות".

עם זאת, על נכס משמעותי אחד ייאלץ FBN לוותר ככל הנראה, והוא ה"וול סטריט ג'ורנל" עצמו, אותו רכש מרדוק יחד עם המו"לית דאו ג'ונס באוגוסט תמורת 5.6 מיליארד דולר.

ערוץ CNBC, למרבה האירוניה, מחזיק בזכויות הבלעדיות לשימוש בדיווחי העיתון הכלכלי המוביל עד לשנת 2012. "אני צופה שביום שנשיק את הערוץ, ישיקו CNBC בעצמם תוכניות חדשות המבוססות על תכני הג'ורנל. אני חושב שהם שמרו על הקלף הזה עד עכשיו, ואני מעריך שהם מתכוונים להציף אותי בצונאמי של רעיונות מבריקים כבר מהיום הראשון", אמר איילס, שסירב לפרט את הדרך שבה מתכוון מרדוק לעקוף את החוזה הבלעדי בין הג'ורנל ל-CNBC.

הערוץ החדש, שיתחיל בשידוריו ביום ג', יופץ ל-34 מיליון מנויי כבלים ולוויין אמריקאיים בעקבות הסכמי הפצה שכבר נחתמו עם חברות ברחבי ארה"ב. CNBC, לעומת זאת, מופץ ל-90 מיליון בתי אב, ובלומברג TV המתחרה מופץ ל-49 מיליון מנויים בארה"ב.

לעומת שתי המתחרות, הפונות בעיקר לעובדים בוול סטריט ולאנשים העוסקים בפיננסים באופן מקצועי, מתכוון ערוץ החדשות החדש של פוקס לפנות בעיקר למיליוני אמריקאים פשוטים, העוסקים בקניית ורכישת מניות באופן חובבני.

למרות קהל היעד השונה במקצת, צפויים CNBC ופוקס ביזנס נטוורק לרדוף אחרי אותם מפרסמים, ובתחום הזה מתחיל CNBC את המאבק כפייבוריט, עם הכנסות פרסום של כ-250 מיליון דולר ב-2006 ורווח תפעולי של 335 מיליון דולרים באותה שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully