וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצנזורה עברה את כל הגבולות"

ענת קם

16.10.2007 / 3:13

הילד הרע ממשיך לבעוט בממסד. חדשות 10 פעלו אתמול בניגוד להוראות הצנזורה וציטטו מקורות זרים על העסקה עם חיזבאללה

סוכנויות הידיעות הזרות פרסמו אמנם את דבר העסקה עם חיזבאללה כבר משעות הבוקר אתמול, אולם הצנזורה הצבאית הטילה אתמול בצהרים איפול מוחלט על הנושא. הצנזורה אף אסרה על כלי התקשורת בישראל כל דיווח גם בהתבסס על הסוכנויות ואף דרשה מאתרי אינטרנט להסיר רטרואקטיבית ידיעות שעסקו בו.

למרות האיסור, בתכנית "5 עם רפי רשף" של ערוץ 10, הופיע הפרשן הצבאי אלון בן דוד והציג דיווחים מעיתון סעודי בנושא עסקת השבויים. הדיווח הקפיץ את המערכות השונות שמיהרו לפנות בזעם לצנזורה בבקשה להסיר את האיפול. הצנזורה יצרה קשר עם חדשות ערוץ 10 ודרשה להפסיק מיד עם הדיווחים בנושא. והדיווחים התחדשו בשעה 19:00 אז הותר דבר העיסקה לפרסום.

אלון בן דוד אמר אמש לוואלה! ברנז'ה: "הצנזורה היום עברה לדעתי את כל הגבולות. לא ייתכן שהיא תפסול ידיעות בצורה כל כך גורפת ותאסור לחלוטין שימוש במילים 'שבויים' או 'חזבאללה'. נטען שנציגי המדינה במשא ומתן התחייבו שלא ידברו על העסקה בשביל לא לטרפד אותה. איך גורם רשמי במדינת ישראל מתחייב בשם התקשורת? כל מה שדיברתי עליו הוצג כבר אתמול (יום א', ע.ק.) בערב. בלתי סביר שהצנזורה תפסול משהו שכבר פרסמתי, שהוא רק סקירה של דברים שהוצגו בתקשורת הערבית בשבועות האחרונים. ההגבלות הדרקוניות האלו חותרות תחת האמינות שלנו כגופי תקשורת ישראליים אם כל הדיווחים מבוססים רק על 'פרסומים זרים'. כשעלינו עם הדיווח אצל רפי רשף לא לגמרי הבנו שאנחנו עוברים על הנחיותיהם וכשהם פנו אלינו באמת הפסקנו עם הדיווחים, אבל תוך מחאה תקיפה על כך שהאיסור בלתי סביר."

מהצנזורה הצבאית נמסר בתגובה: "אין ספק שיש פה חוסר אחריות, אך מאז ומעולם לא חלקה הצנזורה עם גוף תקשורת אחד מה היא מתכוונת לעשות לגוף תקשורת אחר שלא פעל על פי הכללים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully