וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT נפרדת מ-CNN

ענת קם

16.10.2007 / 13:33

המועצה לשידורי כבלים ולווין אישרה ל-HOT להסיר את CNN, אולם החברה לא תוכל לקנוס מנויים שיבקשו להתנתק בעקבות המהלך

עם התקרבות התאריך בו יסתיים החוזה בין חברת הכבלים HOT וחברת טרנר, מפעילת ערוץ CNN, ביקשה חברת הכבלים מהמועצה לשידורי כבלים ולווין אישור להסיר את הערוץ מחבילת הבסיס. המועצה נענתה לפניית HOT ואם לא יקרה שינוי של הרגע האחרון, בחצות הלילה של ה-1 בנובמבר יוחשך המסך.

מטבע הדברים בחברת טרנר לא ממש מרוצים מההחלטה של HOT: "הטקטיקה של HOT בהחלט לא עובדת לטובת ציבור המנויים שלה", מסר רון צי'קון, סגן נשיא בכיר ומנהל אזור המזרח התיכון בטרנר. "ל-HOT יש היסטוריה של חובות והתנהלות מונופוליסטית שפגעו ביחסים עם טרנר וההיסטוריה חוזרת על עצמה גם עתה. לא התנהל עמנו משא ומתן שניתן להגדירו רציני. לפני שנתיים טרנר הסירה את הערוצים TCM ו-cartoon network בגלל חובות של HOT שלא שולמו. כעת ממשיכה HOT במסורת של דילול התוכן, כשהיא מאיימת להסיר מלוח השידורים שלה את ערוץ החדשות הבין לאומי הנצפה ביותר בעולם והפופולרי ביותר בישראל".

המועצה לשידורי כבלים ולווין, הגוף המפקח על השידורים, נדרשת לאשר כל שינוי בחבילת הבסיס של חברות HOT ו yes. בעקבות בקשה של HOT, ניתן כאמור אישור להסיר את הערוץ - זאת על אף שמחיר חבילת הבסיס לא צפוי להשתנות - אך במקביל ניתנה הנחיה לחברה לא לקנוס את מנוייה שיבקשו להפסיק את ההתקשרות עמה בעקבות הסרת הערוץ. HOT טענו בפני המועצה כי ערוץ Fox News המשודר אף הוא בחבילת הבסיס מספק את התוכן לו מצפים צופי CNN ולכן אין צורך בשני הערוצים. יש לציין, כי ערוץ Fox News המשודר בארץ הוא ערוץ חדשות אמריקאי, בעוד CNN הוא ערוץ בין-לאומי.

HOT: חבל ש- CNNבוחרת בטקטיקה של הפחדת הציבור

מ-HOT נמסר בתגובה: "העובדות המצוינות בהודעת CNN אינן נכונות בלשון המעטה ולראיה כי HOT היא זו שהורידה את הערוצים לפני שנתיים. חברת HOT ניסתה לנהל מו"מ הוגן אך לצערנו לא הייתה נכונות מצד CNN למו"מ בתום לב.

"מסע הפאניקה של CNN בנוי על העובדה כי CNN איבדה את הבכורה כערוץ החדשות המוביל בארה"ב לערוץ FOX NEWS והיא צפויה לאבד את הבכורה בנתח שוק חשוב כמו ישראל. חבל ש- CNNבוחרת בטקטיקה של הפחדת הציבור ובוחרת להתעלם מהירידה באחוזי הרייטינג שלה גם בישראל כמו גם מהעלויות הלא מוצדקות שגבתה עד כה, בעוד לציבור הרחב אלטרנטיבות טובות.".

מ-HOT נמסר עוד כי לקוחות המשתמשים בממיר אנלוגי יוכלו מעתה לצפות גם בערוץ FOX NEWS שהיה פתוח עד עתה רק בממירים הדיגיטליים.

אבו וילן מתקשה להיפרד מלארי קינג

חבר הכנסת מטעם מרצ אבשלום וילן לא מוותר על הערוץ. וילן הוציא היום הודעה לתקשורת ובה נכתב: " הסרת הערוץ מחבילת הכבלים עלולה לגרום לנזק תדמיתי למדינת ישראל, ולהעמיד אותה בשורה אחת עם מדינות כמו איראן הנמנעות מהכנסתו של הערוץ אל חבילת ערוצי הלוויין שלהם.

"בהחלטתה להסיר את הערוץ מחבילת הערוצים מועלת חברת HOT בייעודה הציבורי להבטיח מידע ופלורליזם רעיוני הבאים לידי ביטוי בערוצים הזרים הנקלטים בכל בית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully