וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם עובד

ענת קם

21.10.2007 / 2:06

עיתונאי הארץ ייפו את כוחו של ועד העובדים להכריז על סכסוך עבודה. אורית שוחט: "עיתון שסוגד לשלטון החוק לא יכול להתעלם מזכות חוקתית בסיסית כמו חופש ההתאגדות"

מאבק ועד עיתונאי הארץ צובר תאוצה: באסיפה כללית שהתקיימה ביום שישי האחרון, בה נכחו כמאה עיתונאים ובהם חברי הנהלת מערכת בכירים, ייפו המשתתפים ברוב מוחץ את כוחו של הועד להכריז על סכסוך עבודה. ההחלטה התקבלה בעקבות סירובה המתמשך של הנהלת הארץ להכיר בועד ולפתוח עמו בהדברות.

את האסיפה ביום שישי הנחו עיתונאי הארץ תמרה טראובמן ויואב ריבק ונכחו בה, מלבד עובדי העיתון, גם מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר מוחא והיועצת המשפטית של האגודה, עורכת הדין דיצה רפאלי, יושב ראש איגוד הבמאים הישראלי דורון צברי ועורך הדין איתי סבירסקי מהקליניקה למשפט ורווחה באוניברסיטת תל אביב המלווה את התארגנות העובדים מיומה הראשון.

חברת הנהלת מערכת הארץ, העיתונאית אורית שוחט, נשאה דברים בכינוס ואמרה: "לעמוס שוקן יש היסטוריה עגומה עם ועדי עובדים, אבל זה לא צריך לרפות את ידיכם. ההתנהלות שלכם מחושבת ועדינה, ובניגוד לדבריו אין בכוונתכם להחזיר את העיתון 30 שנה אחורה." שוחט הוסיפה ואמרה: "עיתון שסוגד לשלטון החוק לא יכול להתעלם מזכות חוקתית בסיסית כמו חופש ההתאגדות".

אם וכאשר יצליחו חברי הועד להגיע לשולחן המשא ומתן עם ההנהלה, הם מבקשים בין היתר: קביעת שכר מינימום לעיתונאים, הגדרת תחומי עבודה לכתבים ומתן תוספות על כל ביצוע משימה שאינה בהגדרת התפקיד של הכתב, כולל סיקור תחום אחר והעברת ידיעות לאתר האינטרנט של העיתון, החזר הוצאות ועיגון התנאים בהסכם קיבוצי שיחול על כלל עובדי העיתון.

תחילת הסכסוך במאי האחרון, אז בעקבות המעבר לשיטת תשלום על פי שעות לעורכים, הוחלט על הקמת ועד עובדים בעיתון. מאז, נפגשים חברי הועד מדי שבוע וכן מנסים ליזום מפגשים עם הנהלת העיתון ובראשה מנכ"ל העיתון יוסי ורשבסקי והמו"ל עמוס שוקן, לצורך ניהול משא ומתן על שיפור תנאי ההעסקה. למגינת לבם של חברי הועד, ההנהלה מסרבת להפגש עמם ואף לא מכירה בהתארגנות. שיאו של הסכסוך התרחש בהרמת כוסית לכבוד ראש השנה, אז הכריז ורשבסקי על הועד כ "אויב מבפנים" וגינה בכל תוקף את התארגנות העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully