וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק שורד

סוכנויות הידיעות

21.10.2007 / 11:24

איל המדיה רופרט מרדוק צלח ניסיון הפיכה קטן של בעלי מניות ניוז קורפ. כרבע מבעלי המניות הצביעו בעד הצעה לשנות את מבנה האחזקות בחברה

רופרט מרדוק הצליח להשקיט ניסיון הפיכה של בעלי מניות , ענקית המדיה שבשליטתו, ביום שלישי. כמעט רבע מבעלי המניות של ניוז קורפ הצביעו על הגדלת הדמוקרטיה בחברת המדיה בפגישת בעלי המניות השנתית בניו יורק. למרות זאת, תמכו המשקיעים בבחירתו מחדש של מרדוק ליו"ר החברה - 99.5% הצביעו בעדו.

23% מבעלי המניות של ניוז קורפ תמכו בהצעה של המשקיע האקטיוויסט האוסטרלי סטיבן מיין, שקרא לשינוי במבנה האחזקה הכפול של החברה, בו ישנן מניות הצבעה ומניות ללא זכויות הצבעה. אם ההצעה היתה מתקבלת, היא היתה מביאה להפחתת האחיזה החזקה של מרדוק בחברה.

"אנחנו מחזיקים במבנה חברה מביש ומעוות", אמר מיין, והוסיף בפנייה למרדוק: "האמן בעצמך, עמוד מאחורי הרקורד שלך. אתה אגדה - אף אחד לא יפטר אותך".

מרדוק מחזיק ב-30% מזכויות ההצבעה בחברה. מבקרי המבנה טוענים כי הוא מותיר את מניות B הפופולריות של החברה מחוץ למדד S&P 500, ומעניק להן דירוג נמוך יותר. מרדוק טוען כי המבנה מונע השתלטות עוינת, ומסייע לבעלי המניות, כיוון שהוא מאפשר להנהלה ליטול יותר סיכונים. "זה בהחלט מאפשר להנהלה לקבל החלטות לטווח ארוך יותר ולתכנן קדימה".

בפגישה עם עיתונאים ביום רביעי, פרש מרדוק את תוכניותיו עבור "וול סטריט ג'ורנל" שרכש. מרדוק ציין כי הוא מתכנן להגדיל את סיקור מדורי הפוליטיקה והאמנות בעיתון, ורמז כי בכוונתו לבטל את המנוי בתשלום לאתר האינטרנט של העיתון.

בנוסף, דיבר מרדוק על תוכניותיו לאתר החדשות הכלכליות החדש של ניוז קורפ, פוקס, ביזנס נטוורק, והשמיץ את מתחריו. לאתר CNBC קרא מרדוק "חצי מת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully