וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סוגה בשושנים

ענת קם

23.10.2007 / 0:07

רשת וקשת לא עמדו בהתחייבויות ובדרישות להפקת סוגה עלית, ערוץ 10 מתקשה במכסת השידורים החוזרים. דו"ח הרשות השניה לשנת 2006, לבעלי עצבים מברזל

הרשות השניה מפרסמת היום את הדו"ח השנתי לשנת 2006. הדו"ח מתייחס לתקופה שבין 1 בנובמבר 2005 ועד 31 בדצמבר 2006 - שנת הזיכיון הראשונה של קשת ורשת. עיקר הדו"ח הוא בחינת העמידה ביעדים שהציבו לעצמן הזכייניות כשניגשו למכרז ועמידה בכללי הרשות השנייה, בהתחשב בנסיבות המיוחדות: שידורי המונדיאל, אשפוז אריאל שרון, הבחירות ומלחמת לבנון השנייה.

זכיינית ערוץ 2 רשת עמדה בהתחייבויותיה להפקה ורכישת תכניות מקור ואף השקיעה מעבר לסכום בו התחייבה. רשת עמדה במכסת הקניה וההפקה המקומית (הפקה ישראלית למעט חדשות, ספורט וענייני היום), במכסת התכניות הקנויות שהופקו בפריפריה ובמכסת השידורים החוזרים .

הזכיינית לא עמדה בכל התחייבויותיה על תכניות סוגה עלית וקיים פער של 19.1 מיליון שקל בין ההתחייבות במכרז לבין הסכום שהזכיינית הוציאה בפועל. הזכיינית גם לא עמדה במכסה שקבעה הרשות לתכניות מסוג זה.

מרשת נמסר: " רשת עמדה במחויבויותיה ואף מעבר לכך. לצערנו נותרה מחלוקת עקרונית עם הרשות השנייה על סיווג ספציפי של 3% מסך ההוצאה שהשקיעה רשת . רשת תעמוד על כך כי הרשות השנייה תתאים את כלליה למתרחש בארץ ובעולם במקום להישאר כבולה בכבלי העבר. שומה על הרשות השנייה להעמיק את הבנתה ותשומת ליבה המקצועי בנושאים אלו על מנת לאפשר לצופה הישראלי לקבל את התוצרים הטלוויזיוניים האיכותיים והעדכניים ביותר.

"בנוסף, תעמוד רשת על כך כי הסמכות הקובעת לגבי תכנים, סיווגם והגדרתם יהיו ויישארו בידי העורך הראשי של התחנה כפי שגם קובע החוק בעניין זה. ראוי היה שתשומת ליבה של הרשות יופנה לעברו של ערוץ 10 ואל עמידתו המזערית במחויבויות, הדעת אינה סובלת פערים רגולאטורים כה דרמטיים בשוק כה קטן ומצומצם."

קשת - הכל בגלל הבלוג של מאי

קשת עמדה בהתחייבות המכרז על הוצאה להפקה ישראלית. קשת לא עמדה בדרישת הרשות להשקעה בתכניות סוגה עילית. הפער בין הדרישה של הרשות להשקעה של קשת עומד על 23.4 מליון שקל. אילו הכירה הרשות ב"ארץ נהדרת" כתכנית דרמה, כפי שביקשה קשת בערעור שהגישה לרשות אזי היתה הזכיינית עומדת בדרישת הרשות.

קשת לא עמדה במכסת ההפקה המקומית, במכסת ההפקות הקנויות בסוגה עילית, במכסת ההפקות הקנויות שיופקו בפריפריה, ובמכסת השידורים החוזרים, אולם הזכיינית נתנה מענה מלא לדרישה כי חמישה עשר אחוזים לפחות מתכניות סוגה עלית יהיו תכניות מועדפות.

מקשת נמסר: "הדו"ח השנתי שהתקבל במערכות העיתונים לא הועבר לקשת ולכן לצערנו טרם זכינו לראותו. אנו שמחים על ההכרה של הרשות בהשקעה של קשת בשנת 2006 בכ- 80 מיליון ¤ יותר מהנדרש וממה שהתחייבה במכרז, גם בהשקעה בתוכן בכלל, גם בהשקעה בסוגה עילית ובמועדפות בפרט. קשת תמשיך בדיון מול הרשות על מנת להגיע להבנות מקצועיות גם בהגדרת תתי הז'אנרים שלגביהם יש מחלוקת".

ערוץ 10 - יותר מדי כסף בסל אחד

ערוץ 10 עמד בהתחייבויותיו להפקה ולרכישה של תכניות. הערוץ לא עמד בהתחייבות להפקה מקומית קנויה, עם זאת עמד הערוץ בהתחייבות לגבי הפקות מקומיות קנויות מז'אנר סוגה עילית. הערוץ לא עמד בדרישה כי לא יירכשו יותר משלושים אחוזים מההפקות הקנויות מגורם אחד, אולם המועצה מציינת בדו"ח כי חל שיפור משמעותי מהשנה הקודמת. הערוץ לא עמד גם במכסת המקסימום לשידורים חוזרים.

מערוץ 10 נמסר : "בשנת 2006 השקיע ערוץ 10 בהפקות ישראליות 60 מיליון שקל מעל הסכום הנדרש בחוק. תחום הסוגה העילית היא מבחינתנו נכס אסטרטגי וכראייה; משנה לשנה ערוץ 10 משקיע סכומים גבוהים יותר ויותר בז'אנר. הפער בין הדרישה לבין הנעשה בפועל נובע מאי-הכרה של הרשות עצמה בתוכניות מסוימות כבסוגה עילית, ומתהליכי הפקה ממושכים המתחייבים במסגרת הז'אנר. לפי הדו"ח של הרשות שהופץ היום, ערוץ 2 נמצאים בחוסר של 43 מיליון ¤ בסוגה עילית, בעוד שערוץ 10 נמצא בחוסר של 16 מיליון "

היוצרים הדו"ח מאשש את טענותינו

ממטה מאבק איגודי היוצרים נמסר בתגובה לדו"ח: "הדו"ח מאשש את עיקר טענותיהם של איגודי היוצרים בכל הקשור לאי עמידת הזכיינים במחויבויותיהם. למרות זאת החליטה מועצת הרשות השניה לתדהמתנו לוותר לרשת וקשת על מחויבויותיהם להפקות סוגה עילית זאת בניגוד להצהרותיה והבטחותיה של יו"ר הרשות השניה הגב' נורית דאבוש שלא תהיה שום הקלה בתחום התוכן בגין המלחמה.

"איגודי היוצרים מברכים את עובדי הרשות השניה על העבודה הקשה שהשקיעו על מנת לפזר את מסך העשן שניסו הזכיינים לפזר סביב הפרות החוק שהתבצעו על ידיהם. אנו קוראים למועצת הרשות השניה להשתמש בכל הכלי שנתן בידיה המחוקק על מנת להבטיח כי הזכיינים ימלאו את מחויבויותיהם הם כלפי העבר והן העתיד".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "הדו"ח הזה מוכיח כי היעדים של הרשות הם בני-ביצוע. המכרז סימן נקודות נכונות ונגע בצרכים של ציבור הצופים. עם זאת, ישנן חריגות שמראות שהכסף אמנם יצא מהזכייניות אבל לא הגיע לידיים הנכונות. אנחנו, כרגולטור, צריכים להתערב מאחר שאפשר וצריך לעמוד ביעדים ובהתחייבויות. זו שנה ראשונה לאחר המכרז, שנה עתירת אירועים, אבל צריך לקחת הכל בפרופורציה."

יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש: "הדו"ח הזה הוא דו"ח עם שקיפות מיוחדת וחלקים ממנו גם נידונו עם הזכיינים בשימועים שהתקיימו בשבועות האחרונים. נבדקו טענות הזכיינים שאין מספיק הכנסות ומפרסומות ולכן לא ניתן לעמוד בהתחייבות הכלכלית אבל זה לא נכון. באופן כללי אני שמחה לראות שהרבה כסף זרם ליצירה הישראלית למרות הויכוח על תמהיל ההוצאות. ישנם דברים שלא התפשרנו עליהם כמו הקביעה מי אחראי על סיווג התכניות לז'אנרים אבל העובדות מדברות בעד עצמן, יש שיפור משנה שעברה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully