וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי גינת מקיים

עדי דברת

23.10.2007 / 13:24

הגיש תביעת דיבה נגד המנכ"ל המודח של מקאן אריקסון אורן פרנק בעקבות פוסט בו התבטא נחרצות נגד גינת

מגיש התוכנית "כלבוטק", רפי גינת, הגיש היום תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד המנכ"ל המודח של משרד הפרסום מקאן אריקסון, אורן פרנק. התביעה הוגשה בעקבות דבריו של פרנק בבלוג שכתב ב-TheMarker Cafe, בו התבטא נחרצות נגד גינת.

פרנק העלה בסוף השבוע פוסט נוסף ל-TheMarker Cafe תחת הכותרת: "חשיפת 'שיטת גינת': איך הביא רפי גינת לפיטוריי". בפוסט מגולל פרנק את גרסתו לפיטוריו, כולל כל התככים והמזימות שרקחו, לטענתו, רפי גינת וכתב "ידיעות אחרונות" רז שכניק מאחורי גבו: "בשלב זה ראוי להיזכר שגינת היה עד לאחרונה עורך ראשי בעיתון גדול במיוחד ועדיין עושה בעיתון זה כבשלו. לכן הוא מיד מתקשר לכתב מאוד מסוים (בדיוק אותו כתב ש'ראיין' את גינת בסופ"ש האחרון ובפועל כתב עבורו טור יחצ"נות) ואומר לו בטח משהו בנוסח: 'תזיין את האפס הזה, פרנק, או איך שלא קוראים לו עד שהוא ירעב ללחם או יעזוב את הארץ - רצוי שניהם, באותה הזדמנות תדאג גם שיעקרו לו מאוצר המילים את הצירופים 'הון ושלטון', 'רפי וגינת' אה, ותברר גם איפה הוא גר'.

"וללב העניין: הצמד גינת וכתב משת"פ רקחו את הספין ביסודיות מהחומרים מהם עשויים ספינים של עיתונאים שמכרו את נפשם לפני שנים רבות, ומהם בדיוק עשויים כנראה גם תחקירים של כולבוטק: סילופים, עיוותים, חצאי שקרים והוצאה מהקשר: יחד עם רוע, ציניות".

"והנה התוצאה: בבוקר יום ה' במדור הכלכלה של העיתון של המדינה אני מוצא את תצלומי לצד תמונתו של נוחי דנקנר. נו באמת... נוחי ואני... לתמונות צורפו ניסוחים כדוגמת 'מנכ"ל מקאן אריקסון קורא לבדוק את מי שמפרנס אותו' וכיו"ב. לא איש של צעדים עדינים הוא מר גינת".

הפרשה החלה ביום שני שעבר, אז העלה פרנק פוסט ב-TheMarker Cafe שכלל התבטאויות אודות טיב טעם. הפוסט גם כלל התייחסות ללקוחה הגדול ביותר של מקאן אריקסון, נוחי דנקנר, בעלי קבוצת איי.די.בי, סלקום, חוגלה קימברלי וברק.

פרנק כתב אז: "לא סביר שתמצאו בכל '28 שנותיה ואלפי תחקיריה' (נא לשאוג בבס פומפוזי) אף תחקיר שראה אור ועסק באחד מהגורמים החזקים והמשפיעים בחתוליה שלנו - בדיוק כמו שלא היה בדעתו של גינת להוציא חוזה על שופרסל במקום על טיב טעם. להסתבך עם נוחי? לא בגן של גינת. ילדים חכמים בגן של רפי, מתעסקים רק עם מי שחלש מהם ומלחכים פינכות במסעדות פאר עם כל השאר".

למרות שהפוסט של פרנק פורסם כבר ביום שני בערב, הסערה האמיתית החלה דווקא ביום חמישי בבוקר, כש"ידיעות אחרונות" יצא בידיעה תחת הכותרת: "אורן פרנק מאתגר את כלבוטק - 'לא היה עולה בדעתם לחקור את נוחי'". שעות בודדות לאחר מכן יצא אילן שילוח בהודעה לפיה הוא מפטר את מנכ"לי משרד הפרסום, אורן פרנק ושירה מרגלית, וחוזר לנהל את משרד הפרסום בפועל. הפיטורים, לדברי שילוח, הגיעו על רקע התבטאויות של אורן פרנק נגד נוחי דנקנר. הסיבה שמרגלית פוטרה אף היא נובעת, לדברי שילוח, מהתבטאויות שלה בעבר נגד לקוח העוגן של המשרד, סלקום.

ביום ראשון, התראיין רפי גינת לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל עם רינו צרור, ואמר: "אין מילה אמת במה שהוא כותב. לא דיברתי עם אילן שילוח מימיי וזו הפעם הראשונה בחיי שאתבע מישהו על לשון הרע. לא היתה לי שום נגיעה אליו, לא ראיתי את הבלוג שלו. פנה אליי כתב 'ידיעות אחרונות' ואמר לי תשמע, יש אחד בשם אורן פרנק שכתב עליך כך וכך בבלוג שלו. הגבתי לעיתון מה דעתי על מה שהוא כתב. זו היתה הפעם הראשונה שראיתי את זה".

עוד אמר גינת, כי "אף אחד לא חסין מפני ביקורת בכלבוטק. לא הולכים רק על הקטנים. כלבוטק עובדת לפי התלונות שהיא מקבלת. לא מסתכלים מי גדול ומי קטן. גם מפעל הפיס היה בכלבוטק. אין זה נכון שעצרו את מינויי לחדשות ערוץ 2 בגלל החשש שלא אגע במפרסמים גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully