וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריביון רושמת ירידה של 7% ברווחי הרבעון

סוכנויות הידיעות

24.10.2007 / 14:52

חטיבת העיתונות של מול"ית הלוס אנג'לס טיימס, הכוללת 11 עיתונים יומיים, רשמה ירידה של 7% ל-871 מיליון דולר

טריביון מו"לית העיתונים "שיקגו טריביון" ו"לוס אנג'לס טיימס", רשמה ירידה של 7% ברווחי הרבעון השלישי על רקע נפילה בהכנסות מפרסומות בעיתוניה.

טריביון, הנמצאת בעיצומו של תהליך השתלטות על ידי איל הנדל"ן סם זל בעבור 8.2 מיליארד דולר, רשמה רווח נקי של 152.8 מיליון דולר או 1.22 דולר למניה לעומת 164.3 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. היקף המניות הנסחרות של החברה נפל ב-50% לעומת הרבעון המקביל כחלק מתהליך הרכישה. ההכנסות נפלו ב-4.1% ל-1.28 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 26 סנט על הכנסות של 1.26 מיליארד דולר.

יו"ר ומנכ"ל טריביון, דניס פיצסימונס, אמר כי תוצאות הרבעון "משקפות בחלקן שילוב של אפיקי הכנסה טובים יותר, בעוד ההכנסות בעסקי ההוצאה לאור השתפרו מעט", למרות שהמשבר בשוק הדיור השפיע לרעה על עיתוני הטריביון בקליפורניה ובפלורידה.

חטיבת העיתונות של החברה, הכוללת 11 עיתונים יומיים, רשמה ירידה של 7% ל-871 מיליון דולר. ההכנסות מפרסום נפלו ב-9%. זאת על רקע צניחה של 18% בהכנסות ממודעות דרושים.

ההכנסות מחטיבות הבידור והמדיה, הכוללות נתונים מ-23 תחנות הטלוויזיה של הטריביון, תחנות הרדיו וקבוצת הבייסבול ה"שיקגו קאבס", טיפסו ב-3% ל-406 מיליון דולר.

באוגוסט בעלי המניות של הטריביון אישרו את ההשתלטות הסבוכה שהוביל זל, אך החששות נותרו לגבי השאלה אם העסקה הממונפת, ששווייה עולה על 8 מיליארד דולר, תצא לפועל בעוד המשקיעים נרתעים מהסיכון לאור התנודתיות בשוק.

לאור החששות נפער פער בין מחיר השוק של מניית טריביון לבין שווי העסקה. מחיר העסקה (של 34 דולר למניה) משקף כעת פרמיה של 20% מעל לשווי המניה - אחד הפערים הגדולים ביותר בקרב עסקות ההשתלטות שעדיין לא הסתיימו.

זל אמר כי הוא מתכנן למכור את קבוצת הבייסבול ולהמשיך ולהחזיק בבעלות 11 העיתונים היומיים ו-23 תחנות הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully