וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוחנן ואבי עולים לירושלים

ענת קם

30.10.2007 / 15:35

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בדו"ח הרשות השניה לשנת 2006. אבי ניר: "תראו את התמונה הכוללת לפני המרוץ לאכיפה"

ועדת הכלכלה קיימה היום דיון בדו"ח הרשות השנייה לשנת 2006 בהשתתפות נציגי הזכיניות ונציגי הרשות השניה. בדיון לא התקבלה כל החלטה והועדה תתכנס שוב בשבועות הקרובים כדי לבחון את אופן הטיפול של הרשות השנייה בהפרות ואת הצורך בתיקוני חקיקה.

מנכ"לי הזכייניות טענו בדיון כי הבעיה היא בדיון בסיווגי ההפקות: מנכ"ל רשת יוחנן צנגן אמר: "בשנת 2006 הוצאנו יותר ממה שהתחייבנו להוציא על הפקות ישראליות ועל זה אין ערר. אין ויכוח שהכסף יצא. השאלה היא על סיווג תכניות סוגה עילית או לא."

מנכ"ל קשת אבי ניר הוסיף ואמר: "תפקיד הכנסת הוא לראות את התמונה הגדולה. מה שקרה שנה וחצי מאז מכרז ערוץ 2 הוא שחלה מהפכה מוחלטת בהוצאה ובכמות. הרבה יותר כסף הולך להפקה, גם ברשת וגם בקשת. אני מבקש מהכנסת, תראו את התמונה הכוללת לפני המרוץ לאכיפה. יש כאן זכיינים שהתחייבו והוציאו כסף על הפקה ישראלית וגם על ז`אנר עליון. הויכוח הוא על הסיווג בתוך הז`אנר העליון."

רגולטור, למה זה טוב?

יושב ראש ועדת הכלכלה חבר הכנסת גלעד ארדן אמר בדיון כי לכנסת אין את הכלים להחליט מהי סוגה עילית, אולם על הוועדה לבדוק כי הרגולטור מבצע את תפקיד האכיפה שהוטל עליו: "המדינה מוציאה מכרזים, מעניקה זכיונות ואחר כך מגלים שההתחייבויות שחברה לקחה על עצמה מול המדינה מופרות והמדינה עושה מעצמה צחוק באכיפת אותן מחויבויות. כאשר הרשות השנייה מציגה דוח שנתי על 2006, שנת פעילות ראשונה של זכייני ערוץ 2 ועדיין יש הפרות משמעותיות שאנו לא יודעים מה תגובת הרשות לגביהן - זה מעלה את שאלת הצורך ברגולטור אם אין לו משמעות מול הגופים אותם אמור לבקר".

יושבת ראש הרשות השנייה, נורית דאבוש אמרה בדיון כי על הרשות לפרסם דוחות בתדירות תכופה יותר: "אנחנו מבקשים שינוי חקיקתי ממשרד התקשורת משום שכלי האכיפה שיש לנו היום לא מספיקים. עשינו בדק בית ופרסום הדו"ח לא צריך להיות באוקטובר שנה אחרי. נפעל כעת לדוחות ביניים כדי שלאחר חצי שנה נוכל לומר לזכיינים אם הם עומדים במחויבויות ולפרסם את הדוח.”

יורם חטב , יושב ראש ארגון שחקני המסך שהשתתף אף הוא בדיון אמר: "השיטה מטרידה יותר מהמספרים. היום, מכרזי המדינה הם טיוטה למשא ומתן יום לאחר חתימתם. המספרים קשים לעיכול. אם "לרדת בגדול" זו תוכנית תעודה אז באמת ירדנו בגדול."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully