וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו איסור פרסום לכלבוטק

ענת קם

4.11.2007 / 14:09

בית הדין הצבאי נעתר לבקשת מפקד בצה"ל, העומד במרכז תחקיר של התכנית, שלא להיחשף. רשת מנסה להסיר את הצו עד לשידור הערב

בית הדין הצבאי בצריפין הוציא בסוף השבוע צו איסור פרסום על כל פרט שקשור לזיהוי שמו של העומד במרכז כתבת התחקיר של תכניתו של רפי גינת, כלבוטק, בפרשת עוקץ הרכבים הצבאיים, שאמורה הייתה להיות משודרת הערב בערוץ 2.

מערכת כלבוטק ביקשה לשדר הערב תחקיר אודות מפקד בצה"ל. מהתחקיר עולה שהאיש, שחולש על יחידה שתקציבה מוערך במיליוני שקלים בשנה, נוהג להעביר רכבים ששכר הצבא, תמורת תשלום אל מכריו, ואת הכסף מכניס לכיסו. צו איסור הפרסום המצומצם לכאורה, כולל למעשה גם את תפקידו של האיש והיחידה בה הוא משרת שהנם פרטים קריטיים בתחקיר.

במסגרת הכנת כתבת התחקיר שכר צוות כלבוטק מהאיש ארבע מכוניות שונות, שאמורות היו לשמש יחידות של פיקוד העורף לפעילות צבאית. ברישומי היחידה שבפיקודו של האיש הופיעו כלי הרכב כאילו אכן הועברו ליעדם ביחידות פיקוד העורף, על אף שהועברו לידי תחקירני התכנית תמורת תשלום.

במהלך הכנת הכתבה פנתה המשטרה הצבאית החוקרת למערכת כלבוטק ובעקבות החומר שהועבר אליה החליטה לעצור את המפקד. בדיון להארכת מעצרו ביום שישי האחרון ביקש האיש למנוע את זיהויו בכתבה שאמורה להיות משודרת הערב. שופט בית הדין נענה לבקשתו והורה למנוע כל שידור של פרט מזהה.

בשעה זו פונה בא כוחה של "רשת" ושל מערכת כלבוטק, עו"ד פז מוזר, אל בית הדין הצבאי בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully