וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור - הכנסת מתערבת במשבר

ענת קם

6.11.2007 / 15:10

הכנסת הורתה לאוצר להעביר מקדמה לתשלום שכר עובדי רשות השידור. ברשות מאשימים את הגרעון בפיחות בתשלומי האגרה

הכנסת הורתה היום למשרד האוצר להעביר לרשות השידור תוך 72 שעות מקדמה, זאת כדי שהרשות תשלם את משכורות העובדים. בדיון משותף לבחינת הרפורמה ברשות השידור, שקיימו היום ועדת הכלכלה וועדת הכספים של הכנסת בנוכחות השר הממונה על הרשות השידור יצחק הרצוג קראו הועדות למשרד האוצר לתת מענה מיידי למצוקת שכרם של עובדי הרשות ולהעביר לרשות את הסכום הנדרש לשלושה חודשי שכר, עד לסוף שנת התקציב וזאת כגישור עד למתן הסכום העתידי שיוקצה לרשות, לשם יישום הרפורמה ופרישת העובדים.

השר הרצוג אמר בדיון כי תשלום המשכורות הוא עניין קריטי ועלול להוות אבן נגף משמעותית במשא ומתן בין האוצר והרשות. הרצוג הוסיף ואמר: "הרשות היא גוף שסוחב חוליים רבים מזה שנים לכן יש להבריא את השדרה הניהולית, לנטרל אותה מהנטל הפוליטי לאפשר יציאה בכבוד לפורשים."

משה גביש, יושב ראש הועד המנהל של רשות השידור, אמר כי הרשות לא שילמה משכורות בזמן החודש משום שאין לה כסף בבנק, בשל ירידה חדה בהכנסות מהאגרה, הוצאות קיום גבוהות (משכורות, חשבונות וכו') וניהול כושל. גביש אמר: " עד סוף השבוע נצליח לשלם 60% ממשכורות . חסר לנו 12 מליון שקל לתשלום מלא. אם הרפורמה תצליח ונעבוד עם כח אדם סביר וציוד סביר- ללא העלאת האגרה, רק הפסקת המשך הירידה, נצליח בשנה ה באה כבר להקצות 250 מליון שקלים לטובת הפקות."

נציג משרד האוצר חיים פרננדס אמר בדיון כי בתוך שבועיים תוכל להתגבש תכנית התייעלות שתתייחס לפרישת העובדים, השקעות בתשתית הרשות ומקור המימון לרפורמה.

מה עם החצי השני?

בתוך כך, הוחלט ברשות השידור על הגברה מאסיבית של מבצעי האכיפה הארציים לאיתור משתמטים מחובת תשלום האגרה, הנועדים להעמקת הגבייה שייערכו מתחילת החודש.

לקראת סיום שנת הכספים הוחלט להגביר באופן משמעותי את קצב גביית חובות האגרה. במהלך המבצע יופעלו עשרות חוליות הוצאה לפועל, אשר יפקדו את בתי החייבים להניע אותם להסדיר את חובם. בבתי הסרבנים שלא יסדירו במקום את חובם יבוצעו עיקולים השווים לערך הכספי של גובה החוב המצטבר באגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully