וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לחינמון עוברת בהירש מדיה

יעל ולצר

7.11.2007 / 20:36

הרשות להגבלים עסקיים בודקת את שיתוף הפעולה בין ידיעות לישראלי. גם אם שיתוף הפעולה יאושר, לא בטוח שהוא ייצא לפועל

הרשות להגבלים עסקיים בודקת את אפשרות שיתוף הפעולה בין "ידיעות אחרונות" ל"ישראלי", על פי בקשה שהוגשה בפניה כבר לפני כחודשיים. עם זאת, גם אם הבקשה תאושר, טרם ברור סוג שיתוף הפעולה בין שני הגופים ואם בכלל ייצא אל הפועל - כך נודע ל-TheMarker.

עוד נודע ל-TheMarker כי למרות פרסומים קודמים, מטרו העולמית דווקא מתעניינת בשיתוף פעולה עם החינמון "ישראל היום", שמודפס ומופץ בפי עשרה עותקים מ"ישראלי", והנושא נמצא בבדיקה מצד שני הצדדים.

לחינמון "ישראלי", שבבעלות שלמה בן צבי, הסכם הפצה בלעדי עם רכבת ישראל למשך שלוש שנים ובכל שנה ניתנת בידיו האופציה להמשך שיתוף הפעולה לשנה נוספת. על פי ההסכם, החינמון יכול להיות מופץ ברכבת פעמיים ביום, במהדורת בוקר ובמהדורת צהריים. אלא שעקב קשייו הכספיים הקשים של החינמון, הוא מופץ מזה זמן רב רק במהדורת בוקר ובמתכונת מצומצמת של כ-20 אלף עותקים. גם העזיבה של העורך ברק סרי לא היטיבה עם מצבו של החינמון.

בשל כך, ב"ישראלי" בוחנים שיתופי פעולה שונים כדי להציל את החינמון מקריסה, ואחד מהם הוא שיתוף פעולה עם "ידיעות אחרונות". כוונת "ישראלי" היא ש"ידיעות אחרונות" יפיץ את אחד ממותגיו ברכבת במקום מהדורת הצהריים שלו, ובתמורה יוכל "ישראלי" להמשיך לשרוד. אלא שגורמים בשוק התקשורת הביעו ספק אם "ידיעות אחרונות" יעשה כן גם אם הממונה על ההגבלים העסקיים תאשר את שיתוף הפעולה.

מהרשות להגבלים עסקיים נמסר בתגובה כי "הבקשה בבדיקה וטרם התקבלה החלטה בנושא". ב"ישראלי" אישרו את דבר הבקשה שהגישו, אבל נמנעו מתגובה. מ"ידיעות אחרונות" סירבו להגיב, ומ"ישראל היום" לא התקבלה תגובה עד לסגירת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully