וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלר-חומסקי יוכלו להשתתף במכרז על חברת החשמל

עדי דברת

8.11.2007 / 19:00

המכרז אמור להיות אחד המכרזים הסוערים והמעניינים שידע ענף הפרסום בשנים האחרונות

אדלר-חומסקי יוכלו להשתתף במכרז הקרוב על תקציב הפרסום של חברת החשמל. בישיבת הדירקטוריון של חברת החשמל שהתקיימה היום, הוחלט כי המכרז יהיה מכרז פתוח כך שיוכלו להשתתף בו כל משרדי הפרסום שיעמדו בתנאי הסף שיקבעו.

ל-TheMarker נודע כי האישור, שהגיע מדירקטוריון חברת החשמל, התקבל ברוב גדול כששני דירקטורים בלבד מתנגדים לו.

ההתקשרות של חברת החשמל עם משרד הפרסום שלה מסוף 2001, אדלר-חומסקי & ורשבסקי, ספגה ביקורות קשות עקב הארכתו שלוש פעמים ללא מכרז. את ההחלטה על הארכתו קיבלה ועדת קשרי הלקוחות והפרסום של דירקטוריון חברת החשמל.

הפורום למען ארץ ישראל אף פנה בעבר למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, וביקש ממנו לבחון את חוקיות ההתקשרות בין אדלר-חומסקי לחברת החשמל. מבדיקה שערך אז היועץ המשפטי של חברת החשמל עלה כי ההתקשרות עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי, ב-2001, נעשתה באופן תקין וכך גם שלוש הארכות החוזה בשנים האחרונות. אך חוות הדעת המשפטית קבעה כי החברה תתקשה להוציא לפועל הארכה רביעית ללא מכרז.

במקביל, ארבעת משרדי הפרסום המובילים - מקאן-אריקסון, באומן-בר-ריבנאי, שלמור-אבנון-עמיחי וגיתם BBDO אמרו ל-TheMarker כי יש סיכוי רב שישתתפו במכרז לכשיפורסם.

המכרז, שיקבע מי יקבל את התקציב האסטרטגי, אמור להתפרסם בקרוב ולהיות מהמכרזים הסוערים והמעניינים שידע ענף הפרסום בשנים האחרונות. הקרב המעניין ביותר יתחולל בזירת מקאן-אדלר, זאת כמובן במידה ששניהם יתמודדו במכרז.

שני המשרדים נמצאים במלחמת ראש בראש עקובה מדם: מקאן, הנלחם על שמירת התואר המשרד המוביל, ואדלר הנאבק בכל כוחו בכדי לכבוש את הפסגה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום, עולה כי תקציב הפרסום של חברת החשמל בשנת 2006 עמד על 2.1 מיליון דולר (במחירים ריאליים; הערכה לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום). עד כה עמדה ההוצאה על פרסום של חברת חשמל ב-2007 על כ-1.8 מיליון דולר.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "בדיון היום הוחלט לקיים מכרז פתוח. תנאי הסף והליכי המכרז יקבעו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully