וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לעת צרה

ענת קם

11.11.2007 / 2:31

כמעט שבוע לשביתת התסריטאים בהוליווד: ביל קלינטון מתערב, האולפנים הגדולים מאיימים בפיטורים ואלן דג'נרס לא מתערבבת

התסריטאים בהוליוד יציינו מחר שבוע לשביתה נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון הביעה נכונות לנסות ולגשר בין הצדדים. ריי ריצ'מונד ,בעל טור ב "הוליווד רפורטר" מדווח כי קלינטון התנדב לתווך בין התסריטאים השובתים לבין האולפנים. ריצ'מונד מספר כי קלינטון, תומך נלהב של תעשיית הבידור, מבקש להביא את הצדדים לשולחן הדיונים, זאת על אף שכרגע לא מתקיים כל מגע רשמי ביניהם.

כזכור, החלו תסריטאי הטלוויזיה והקולנוע בהוליווד בשביתה כחלק ממחאתם על התמלוגים שהם מקבלים (או לא מקבלים) על הפצת יצירותיהם במדיה החדשה. השבוע, החריפו הצדדים את מאבקם. ה "ניו יורק טיימס" דיווח בסוף השבוע כי שני האולפנים הגדולים 20th Century Fox ו- CBS Paramount שלחו מכתבי איום בפיטורים לחלק מהשובתים משום שאלה, לטענת האולפנים, נדרשים למשימות נוספות פרט לכתיבה ומשימות אלו לא מבוצעות. במשמרת שובתים שהתאספה ביום רביעי האחרון, הסכימו התסריטאים לשוב לעבודתם אם ראשי איגוד הכותבים ואיגוד מפיקי הקולנוע הטלוויזיה ישבו לשולחן המשא ומתן בידיים נקיות.

בתוך כך, השחקנית ומנחת תכנית האירוח אלן דג'נרס הוכרזה כפרסונה נון-גראטה בניו יורק, לאחר שחזרה לצלם את תכניתה למרות שכותביה שובתים. זאת בניגוד לג'יי לנו, קונאן או'בריאן ואחרים שגילו סולידריות עם השובתים ולא מצלמים תכניות חדשות. ה "הוליווד רפורטר" מדווח שדג'נרס היא חברה באיגוד התסריטאים וכן בפדרציית אמני הטלוויזיה והרדיו האמריקאית. במכתב שנשלח על ידי מונה מנגן, מנהלת איגוד התסריטאים במזרח ארצות הברית למנהל הפדרציה, נכתב כי "האיגוד לא מבקש לערב איגודים חיצוניים במאבקו אלא רק מצפון אישי ... מעשיה של דג'נרס מהווים סוגיה אתית בוטה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully