וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם לנדס מגיע לרוממה?

יעל ולצר

13.11.2007 / 15:32

כסף למשכורות אין, אבל רשות השידור שכרה לאחרונה עשרות עובדים בהם תחקירנים ועורכים ואף פנתה למנכ"ל חדשות 10 לשעבר לייעוץ

רשות השידור טרם שילמה לעובדיה את מלוא משכורות חודש אוקטובר, אבל זה לא הפריע לה לשכור במהלך החודשים האחרונים את שירותיהם של עשרות עובדים חדשים, ביניהם עורכים, כתבים ותחקירנים, לבקש את שירותי הייעוץ של רם לנדס, יו"ר הדירקטוריון של רדיו 99, ולשכור את שירותי הגרפיקה של חברת אור-עד. בנוסף לכך, לפני כחודש החל מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, להשתמש בקואצ'ר פרטי בעלות חודשית של כ-3,500 דולר. 600 אלף שקל נוספים שולמו לחברת הייעוץ טאסק, עבור גיבוש הרפורמה לרשות. כך נודע ל-TheMarker.

בעקבות כך, ואם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הרי שביום ה', בשעה 12:00, ייפסקו שידורי הטלוויזיה והרדיו, ומאות עובדי רשות השידור יתכנסו לעצרת מחאה באולם נקדי (על שם נקדימון רוגל) בבניין הטלוויזיה בירושלים, ויחליטו על המשך צעדי המחאה שלהם, בתגובה להלנת השכר שנקטה כלפיהם הרשות החודש, ולאור העובדה שהמשא ומתן איתם הופסק וטרם התחדש בעקבות כך.

העיתונאים פנו היום לבית הדין לעבודה

הבוקר (ג') הגישו האיגוד הארצי של העיתונאים בישראל ואגודת העיתונאים בירושלים, באמצעות עורכי הדין אופיר טל ולואיז ספורטס ממשרד עורכי הדין אהרנסון, שר, אבולעפיה, אמודאי ושות' - כתב תביעה כנגד רשות השידור, בגין הלנת שכר ובדרישה לפיצויי הלנת השכר של 1,900 עובדי הרשות, מתוכם 740 עובדים בדירוג העיתונאים ועיתונות הפקה.

על פי כתב התביעה, החל מחודש יוני 2007 החלה רשות השידור במהלכים שונים, הקשורים לרפורמה, ובמקביל בדחייה של תשלומי המשכורת. לטענת העובדים, הם קיבלו לפני כמה ימים את משכורת אוקטובר, אבל נדהמו לגלות שקיבלו רק כ-55% משכרם המלא, בזמן, שלטענתם, העדיפה הרשות לשלם חובות שהיו לה לספקים ולבעלי חוב אחרים.

על פי כתב התביעה, במקביל לאי תשלום המשכורת במלואה, צמצומים שונים וקריאה לפרישה מרצון של מאות עובדים, שכרה הרשות בחודשים האחרונים את שירותיהם של עשרות עובדים חדשים, וכן את שירותיהם של יועצים שונים, בסכומי עתק. גורמים ברשות השידור אישרו את דבר הידיעה ומסר כי "רשות השידור חייבת להמשיך ולתפקד. הנהלת הרשות זקוקה ליועצים ועובדים. עם זאת, הרשות הצטמצמה בדברים אחרים, ולראייה הרכבים הישנים בהם נוהגים המנכ"ל והיו"ר, שבכלל עושה את עבודתו בהתנדבות".

עורכי הדין דורשים בכתב התביעה מרשות השידור תשלום פיצויי הלנת שכר מלאים, תשלום ריבית והצמדה מהיום האחרון לחודש נובמבר ועד למועד התשלום בפועל, ודורשים מבית הדין להורות לרשות השידור לחשב את השכר לו זכאי כל אחד מהעובדים עבור אוקטובר 2007. כמו כן, הם מבקשים להורות לנתבעת לשאת בהוצאות המשפט ובשכר טרחת עורכי הדין של התובע.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים מסר כי "בהנהלה מבינים שעד שלא נקבל את יתרת השכר של אוקטובר, ועד שלא יפסיקו את הצעדים החד צדדיים שלהם, לא יחודש המשא ומתן. לצערי, אין לנו ברירה אלא להתחיל לנקוט בעיצומים, גם ברדיו וגם בטלוויזיה, ונכריז עליהם ביום ה'".

מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, אמר כי מדובר ב"טעות חמורה מצד העובדים לשבש את השידורים ברדיו ובטלוויזיה. הנהלת הרשות עושה מאמצים, כדי שהאוצר ישלם את התחייבותו ויעביר מקדמה לרשות לצורך תשלום המשכורות לעובדים. אני מקווה שעד סוף השבוע יימצא הפתרון כדי לשלם את יתרת השכר".

תגובתו של רם לנדס לא התקבלה עד לסגירת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully