וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצהריים תעבירו תחנה

ענת קם

14.11.2007 / 18:44

רשות השידור הודיעה כי לא תשלם משכורות עד שהעיתונאים ישובו לשולחן המשא ומתן. מחר ישבשו העובדים את שידורי רשת ב'

אגודת העיתונאים ברשות השידור מחריפה את המאבק. יושב ראש אגודת העיתונאים, חיקה גינוסר קיבל היום מכתב בו מודיעה הרשות כי על פי הנחיית משרד האוצר, שכר העובדים לא ישולם עד לסיכום המשא ומתן בין הצדדים. יומן הצהריים של קול ישראל לא ישודר מחר ובמקומו תתקיים אסיפה כללית של העובדים. גם התכנית "היום בחדשות" שמתוכננת לשעה שבע בערב לא תשודר.

במכתב שהועבר אתמול לגינוסר על ידי מיה גורן, מרכזת הרפורמה ברשות השידור, נכתב כי משרד האוצר מתנה את העברת מימון הביניים לרשות השידור לטובת תשלום המשכורות, ב "הוכחת התקדמות משמעותית במשא ומתן עם ועדי העובדים." עוד מוסיפה גורן, כי באם תתקבל הסכמת העובדים לטיוטת ההסכם המוצע, תועברנה משכורות חודש אוקטובר תוך מספר ימים.

במכתב התגובה שהועבר היום על ידי עורכת הדין לואיז ספורטס ממשרד עורכי הדין אהרנסון, שר, אבולעפיה, אמודאי ושות' נכתב כי כפי שהודיעו העובדים בעבר, לא יתקיים משא ומתן עד לתשלום המשכורות וכי "אין כל קשר בין חובת הרשות לשלם שכרם של העובדים לבין התקדמות או האטה בתהליך הרפורמה."

משה גביש: העיצומים מזיקים למו"מ

בהמשך למכתב זה, הודיע יושב ראש רשות השידור משה גביש ליושב ראש הסתדרות עובדי המדינה, כי עיצומים והשבתת השידורים רק יזיקו למשא ומתן וכי על העובדים להיעתר לדרישת משרד האוצר להציג "אבני דרך", כהגדרתו, במסגרת המשא ומתן על הרפורמה. גביש אף כותב: "ללא סיוע תקציבי של משרד האוצר, אני חושש שהרשות תיסגר בשבועות הקרובים"

חיקה גינוסר מסר בתגובה: "מסתבר כי המשא ומתן התנהל בחוסר תום לב וכי הנהלת הרשות, האוצר והשרים הממונים על רשות השידור החליטו לקבור את השידור הציבורי על גבם של העובדים. עיתונאי רשות השידור נכנסו למשא ומתן ענייני ואינטנסיבי על לרפורמה עמוקה ומהותית ברשות. אני נדהם לגלות שיש גורמים שהחליטו לחבל במודע במשא ומתן ובסיכוי להגיע לרפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully