וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הון, עיתון, ספרון

ענת קם

18.11.2007 / 15:56

טור ארוך מהרגיל של יאיר לפיד ב-"7 ימים" הוקדש בסוף השבוע לקידום סדרת ספרים של הוצאת ידיעות בשיתוף בנק הפועלים. בכיר בעולם המו"לות: "לפיד משרתם של שני האדונים"

גבות רבות התרוממו בסוף השבוע בעולם המו"לות ומחוצה לו עם פרסום טורו המורחב של יאיר לפיד במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות. הטור, שבשבועות כתיקונם מופיע על פני עמוד אחד השתרע על פני שלושה עמודים ועסק בסדרת ספרים חדשה של הוצאת ידיעות אחרונות. הטור אף פורסם בערוץ התרבות של ynet , שכמעט אף פעם אינו מפרסם את טורו של לפיד.

בהמשך הטור מפרסם לפיד גילוי נאות וכותב כי המוציא לאור של סדרת הספרים הוא גם זה שמשלם את משכורתו (מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ע.ק) ובהמשך אף כותב שלא התבקש לעשות יחסי ציבור לפרוייקט: "הוא רק הוצג בפניי ומיד התנדבתי לשווק אותו", כותב לפיד שאומר את ההלל על סדרת הספרים "עם הספר" על פני שלושה עמודים. לפיד גם לא ציין את העובדה שהפרוייקט של הוצאת ידיעות אחרונות יוצא לאור בשיתוף בנק הפועלים אותו הוא מפרסם.

בכיר בעולם המו"לות אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "יאיר לפיד הוא משרתם של שני האדונים - ידיעות ובנק הפועלים. אין זו הפעם הראשונה שהוצאת ידיעות אחרונות מיחצ"נת את עצמה בצורה בלתי אתית ובלתי סבירה. זו שיטתה של ההוצאה מאז ומתמיד.

אותו בכיר אף התייחס לדבריו של לפיד שכתב: "לדעתי הם הולכים להפסיד עליו (על סדרת הספרים ע.ק) את התחתונים": "לא שמעתי שמנכ"ל הוצאת ידיעות דב אייכנוולד עשה פעם משהו שלא למטרת רווח. לפי הפרסום של ידיעות הם עושים זאת בשיתוף עם בנק הפועלים, כך שאני מניח שידיעות ירוויחו מן הסדרה. באשר לבנק הפועלים הוא תורם כספים לכל מיני מטרות כדי לשפר את תדמיתו בציבור, וזה עוד אחד מהם כנראה".

בכיר אחר בעולם המולו"ת הישראלי אמר לוואלה! ברנז'ה: "זו פשוט שערוריה שמוזס עושה שימוש בעיתון ובבעל טור, שהוא גם פרזנטור של בנק הפועלים, כדי לעשות פרסומת של שלושה עמודים לסדרת ספרים של ההוצאה שברשותו. יש פה תחושה כאילו מישהו משתין עליך מהמקפצה".

בועז בן ציון: קידום מורה נבוכים גורם לבעיה אתית?

בועז בן ציון סוכנו של יאיר לפיד מסר בתגובה: "יאיר לפיד כתב בטורו במסגרת גילוי נאות ש"'דיעות אחרונות' הוא גם המו"ל שלו וגם הוציא את סדרת הספרים לאור. הוא הדגיש שהוא כותב על כך למרות זאת שכן מדובר בפרוייקט שאינו למטרת רווח. יאיר לפיד ימשיך לקדם את התנ"ך, התלמוד, ביאליק והרצל בכל הזדמנות שתהיה לו, גם אם מישהו חושב שלקדם את 'מורה נבוכים' של רמב"ם גורם לבעיה אתית. הפרסום ב-Ynet ובעמוד האחרון של 'ידיעות' נעשה בלי התייעצות עם יאיר לפיד ובלי שהוא ידע על כך מראש, בעניין זה יש לפנות ל'ידיעות אחרונות' ול-Ynet. בכל מקרה, זה לא הפריע לנו במאום, כי עדיף לקדם את ארון הספרים היהודי מאשר עוד דוגמנית שמפרסמת שמפו.

עורך שבעה ימים ניר חפץ והעורך הראשי של ynet יון פדר סרבו להגיב לדברים.

(עדכון אחרון 19.11.07 11:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully