וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הכהונה של נעמה הניג לא תוארך

ערן גבאי

18.11.2007 / 16:04

בכל ישיבה של מועצת הכבלים והלווין יבחר יושב ראש זמני. הנציבות עשויה לקבל עוד נציג בוועדת האיתור לתפקיד היו"ר הבא

נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, שוחח עם מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, והבהיר לו כי דעתו לא נוחה מהניסיון להאריך את כהונת יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, נעמה הניג, לתקופה נוספת של שלושה חודשים.

ל-TheMarker נודע כי הולנדר ביקש שהות נוספת של כמה ימים למחשבה, בטרם יקבל החלטה אם למנוע את הארכת הכהונה של הניג כפי שביקש שר התקשורת, אריאל אטיאס. מסתמן כי הולנדר לא יאשר את הארכת המינוי. במשרד התקשורת לא מתכוונים להתעמת עם הולנדר בנושא.

המשמעות הצפויה מכך היא שבמהלך 4-3 החודשים הקרובים, עד אשר ייבחר יו"ר מועצה חדש, תתכנס מועצת הכבלים והלוויין רק תחת הובלת יו"ר זמני שייבחר בתחילת כל ישיבה. זו כמובן פגיעה חמורה בהתנהלות הגוף המפקח על השידורים בישראל, והוא תוצאה ישירה של המחדל בהליך בחירת מחליף ליו"ר הקודם, יורם מוקדי.

עוד נודע כי נציבות שירות המדינה לא תאפשר את פעולת ועדת האיתור למציאת יו"ר למועצת הכבלים והלוויין וכי מתקיים ניסיון לצרף אדם נוסף לוועדה או להחליף את אחד מחבריה, באיש של נציבות שירות המדינה.

בסוף השבוע דווח ב-TheMarker כי משרד מבקר המדינה החל בבדיקת הליך המינוי של ממלאת מקום יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. המשרד מתכוון לפרסם את תוצאות בדיקתו במסגרת הדו"ח הבא שלו. ממשרד מבקר המדינה אישרו את המידע ומסרו כי "אנחנו אכן מבצעים ביקורת בעניין הליך מינוי יו"ר מעוצת הכבלים והלוויין".

עוד נודע כי הבדיקה שמבצע מבקר המדינה מתעסקת בעיקר בתפקיד יו"ר המועצה ובדרישות שהוצבו למילוי התפקיד, ופחות ברמה הפרסונלית של ממלאת המקום הנוכחית. בכוונת משרד מבקר המדינה לבחון את הליך המינוי של נעמה הניג מתחילתו, ואת כל האישורים שניתנו ערב מינויה ועם מינויה לתפקיד.

המבקר יבדוק את השאלה האם המצב שבו הליך מינוי ועדת האיתור לבחירת יו"ר קבוע למועצה היה תקין, האם לא נגרר לחינם על פני יותר משנה, ומדוע הוא גורם כעת לשיתוק בעשיית המועצה. על פי הידוע, הבדיקה מנסה לברר גם פרטים על הדרישות האקדמיות שמצריך התפקיד, והאם לנושאים בתפקיד יש הכרח לעמוד בדרישות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully