וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח תקלה

ענת קם

19.11.2007 / 17:19

השת"פ עם פלאפון, רישום שעות העובדים, שימור התקליטיה, הסדרת העסקת עובדי חברות כוח האדם. מבקר המדינה על גלי צה"ל

דו"ח מבקר המדינה 58א' שמתפרסם היום מתייחס גם לגלי צה"ל. הדו"ח מרכז את ממצאי המעקב שבוצע מחודש יולי עד חודש נובמבר בשנת 2006, שתכליתו בחינת ישום הערות המבקר מהביקורת שהתקיימה בתחנה בתקופה שבין יולי 2003 ופברואר 2004.

המבקר כותב בממצאיו, כי בניגוד להערות ראש הממשלה לדו"ח שפורסם באוקטובר 2004, טרם פורסמה פקודת מטכ"ל המסדירה את פעילות התחנה וטרם נקבע הבסיס הנורמטיבי למאפייני הפעילות הייחודיים של התחנה. בנוסף, בשל עיכוב של משרד הביטחון בגיבוש ההוראה הנוגעת להתקשרויות התחנה עם גופים אזרחיים, טרם הוסדרה פעילות זו, למרות הערות המבקר בדו"ח הקודם. הסכמי תשדירי השירות והחסות וניהול משא ומתן עם גופים אזרחיים מתבצעים על ידי עובדי התחנה ללא אישור משרד הביטחון. עם זאת, מציין המבקר, כי בפברואר 2007 פורסמה הוראת משרד הביטחון הנ"ל, אולם באיחור רב.

שיתוף הפעולה המסחרי בין התחנה לבין חברת פלאפון זכה אף הוא לביקורת. בדו"ח נכתב, כי במסגרת שיתוף הפעולה לא בוצעה ההפרדה הנדרשת בין דיווחי התנועה ממטוס החברה ואספקת מכשירים סלולריים לעובדי התחנה, שמספקת לפלאפון פרסום במחיר גבוה בהרבה מהשירות אותו היא מקבלת בתמורה, זאת מבלי שהנושא נבדק כראוי. רכישת המכשירים הסלולאריים לא נעשתה לפי כללי הרכש של משרד הבטחון. ליקוי זה עלה כבר בדו"ח קודם.

גם כללי רישום השעות של עיתונאי התחנה שאינם חיילים, אינם מיושמים בתחנה וצוינו בדו"ח הקודם, אולם לא תוקנו.

בהתייחסו לניהול תקליטיית התחנה ושימור ההקלטות מכל שנות פעילות התחנה, כותב המבקר כי מלאי התקליטים לא מנוהל כנדרש בנהלי התחנה ולאור כך לא ניתן להעריך האם חל שיפור בפיקוח על תנועת התקליטורים מאז הביקורת הקודמת. בנוסף, נכתב כי אין שינוי במצב ארכיון הקלטות וטרם גובש פתרון לשימור הארכיון, על אף הערות המבקר בדו"ח הקודם.

נקודת האור היחידה בדו"ח היא בהסדרת העסקתם של עובדי חברות כח אדם המועסקים בתחנה. הביקורת הקודמת העלתה כי העובדים מועסקים לא לפי הוראת משרד הביטחון ולא לפי כללי נציבות שירות המדינה. המעקב העלה כי הוסדרה העסקת רוב העובדים.

תגובת דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה בשם גלי צה"ל: " רוב הערות המבקר תוקנו טרם פרסום הדו"ח. העניינים הנותרים נמצאים בתהליך עבודת מטה מתקדמת להשלמת הטיפול בהערות המבקר.

"הוראת משרד הביטחון בעניין תשדירי שירות והתקשרויות עבור גלי צה"ל, אשר פורסמה בפברואר השנה, מסדירה חלק ניכר מהנושאים העיקריים של פעילות התחנה, ובהם נושאי תקציב התחנה וכן מתכונת ההתקשרויות עם חברות אזרחיות.
פעילותה של תחנת גלי צה"ל מוסדרת בהוראת אגף משאבי אנוש בצה"ל, פקודה המצויה בימים אלו בתהליך אישורים. על פי תכניות העבודה פרסום ההוראה המתוקנת צפוי לקראת סוף המחצית הראשונה של שנת 2008.

"אגף משאבי אנוש בצה"ל, באמצעות מרכז תעסוקת עובדי צה"ל, מקיים בימים אלה עבודת מטה בנושא הסדרת הפיקוח על העסקת עיתונאים בגלי צה"ל והסכמי התשלום עימם. כל זאת במטרה להעסיק עיתונאים בעתיד בגלי צה"ל במסגרת חוזים אישיים.

"הליקויים שנמצאו על ידי המבקר לגבי אופן רישום תקליטורים ואחסון קלטות תוקנו זה מכבר והתקליטייה כיום, מסודרת ומעודכנת כראוי. בנוסף, אושר בצה"ל תקציב לשימור סרטיית גלי צה"ל בשיטה הדיגיטאלית. צה"ל רואה חשיבות רבה בשימור פרק כה משמעותי בדברי הימים של המדינה הנמצאים באופן בלעדי בסרטיית גלי צה"ל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully