וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה העתירה נגד הדחת לבני ובן ארי

ענת קם

21.11.2007 / 13:02

בג"צ קבע כי אין תשתית ממשית לקביעה כי שיקולים לא לגיטימיים הביאו את חברי מועצת רשות השניה שלא להאריך את כהונת השניים

בית המשפט העליון דחה הבוקר את עתירתם של חברי הכנסת שלי יחימוביץ, אריה אלדד ורן כהן בדבר אי הארכת כהונתם של יצחק לבני ורחל בן ארי כנציגי מועצת הרשות השניה בדירקטוריון חדשות 2. בפסק דין שניתן על ידי נשיאת בית המשפט השופטת דורית בייניש והשופטים אליעזר ריבלין ויוסף אלון, נקבע כי דין העתירה להידחות.

בסיכום דבריהם קבעו השופטים כי " הפגמים שהועלו בעתירה שלפנינו היו בעיקר משני סוגים. האחד נגע לתקינות הליך קבלת ההחלטה; האחר נגע לפגיעה מהותית בעקרונות פעולתה של הרשות הציבורית הממנה, שהחלטתה נתונה לביקורת." עוד נכתב בפסק הדין, כי " אין תשתית ממשית לקביעה שחברי המועצה נמנעו מלשקול שיקולים לגיטימיים בתחום סמכותם, ושקלו שיקולים שאינם ממין העניין בלחץ הזכייניות. במיוחד כך, כאשר החלפת הנציגים נעשתה עם פקיעת תקופת כהונתם על פי חוק."

העתירה הוגשה בחודש מאי האחרון, אז הוחלט במועצת הרשות השנייה שלא להאריך את כהונתם של לבני ובן ארי. העותרים טענו כי התנגדותם של השניים למינויו של רפי גינת לתפקיד מנכ"ל חדשות 2 היא זו שהביאה בסופו של דבר להחלטה שלא להאריך את כהונתם.

שופטי בג"צ דחו את הטענות הללו: "בנסיבות אלה לא קמה לנו עילה להתערב ולחייב את המועצה - גוף סטטוטורי ציבורי המונה מגוון של נציגים המופקדים על העניין הציבורי - לפעול דווקא בדרך של הארכת כהונתם של לבני ובן ארי."

עורך הדין דורון אבני, היועץ המשפטי של הרשות השנייה מסר: "פסק הדין מחזק את הרשות השנייה וסולל את הדרך להמשך פעילותם העצמאית של נציגיה החדשים של המועצה בדירקטוריון חדשות ערוץ 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully