וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן לשלם

ענת קם

3.12.2007 / 16:53

הרשות השנייה תטיל קנסות בהיקף של כמיליון שקל על זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ועל ערוץ 10 בשל אי עמידה במחויבויות ב-2006

מועצת הרשות השנייה החליטה לאשר סנקציות לזכייניות עקב אי עמידה במחויבויות 2006 ולחלוט מיליון שקלים מכל זכיין. הסנקציות תכלולנה, בין היתר, הטלת עיצומים כספיים נוספים והקטנת מכסת השידורים החוזרים המותרת לכל זכיין.

המועצה אישרה את המלצת יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש לחלוט מיליון שקלים מכל זכיין בערוצים המסחריים ציבוריים, לטובת הפקות שלא בוצעו והשלמת המחויבויות בנושאים שהמועצה קבעה כי יש להשקיע בהם, בכפוף לשימוע. עוד החליטה המועצה לאשר את המלצת המנכ"ל מנשה סמירה לסנקציות שיוטלו על הזכיינים לאור אי העמידה במחויבויות שנת 2006.

בין הסנקציות שאושרו: הפעלת סמכות המנכ"ל להטיל עיצומים כספיים בגין ההפרות שאושרו בדוח השנתי, בכפוף לשמיעת עמדות הזכיינים. בסמכות מנכ"ל הרשות להטיל עיצום על סך 60 אלף שקל על כל אי עמידה של הזכיין במחויבויות בערוץ 2 וכ- 43 אלף שקל בערוץ 10. המשמעות הכספית של העיצומים לאור הפרות הזכיינים, בכפוף לשימוע, תעמוד לחובת רשת וקשת על סך של 600 אלף שקל ובערוץ 10 על סך כ-360 אלף שקל.

סנקציה נוספת היא אכיפה מדורגת של מחויבויות באמצעות חילוט ערבויות, שמשמעותה פיקוח הדוק על השלמת חוסרי 2006 במקביל לעמידה בהתחייבויות השוטפות לשנת 2008 בלוח העונתי המוגש על ידי הזכיינים לאישור הרשות ובתכניות המשודרות בפועל. הכוונה לחילוט סכומים במקרה של אי עמידה באבני הדרך שקבע המנכ"ל בהתראה שניתנת מראש. המועצה קבעה לוח זמנים לפיו על הזכייניות להציג לוח הפקה רבעוני על פי הדרישות. אי הגשת לוח ההפקה בתאריך היעד או אי עמידה במה שהוצג בו, עשויה לגרור קנסות של עד מיליון שקלים.
לוחות הזמנים של ערוץ 10 מותאמים לשנת הזיכיון שמתחילה בסוף ינואר 2008.

פחות שידורים חוזרים

ברשות החליטו גם להקטין את מכסת השידורים החוזרים בשנת 2008 לקשת ולערוץ 10 אשר חרגו מהמכסה המותרת בשנת 2006, ההקטנה תתבטא בהיקף שעות החריגה. בימים הקרובים יתחילו דיונים במסגרת הליכי בדיקת אמצע תקופת הזיכיון של ערוץ 10 והכל כפוף להחלטות אופרטיביות של הועדה והמועצה בעניין.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה: "המנגנון לאכיפה מדורגת שיצרנו, מעבר להיותו סנקציה על הזכיינים לאור אי עמידתם במחויבויות שהציעו במכרזים, מהווה כלי שיאפשר אכיפה תוך כדי תנועה, זהו כלי עם תקפות שמאפשר לנו רגולציה בזמן אמת ולא בדיעבד. אנו מעדיפים שהמחויבויות יבוצעו במלואן על ידי הזכיינים ללא צורך בהתערבות מסוג זה. אני מאמין כי בשנת 2008 לא נזדקק למנגנונים כאלה".

נורית דאבוש יושבת ראש מועצת הרשות השנייה: "בהמשך למדיניות המועצה הזכיינים מחויבים לעמוד במחויבויות שנטלו על עצמם ואנחנו מתכוונים להתעקש על זה. מדיניות המועצה מיועדת לבנות תרבות ישראלית אחרת, שתתן מענה ליוצרים ישראליים מכל הגוונים ליצור פה יצירה ישראלית משמעותי ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully