וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מאיימת בבג"צ

יעל ולצר

4.12.2007 / 19:57

הזכיינית מבקשת מגשר לנושא ההפקות הקנויות. דאבוש: "אין צורך במגשר, נמנה בודק חיצוני". מנשה סמירה: "נבחן את הרעיון"

יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת, שלח מכתב לנורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, ולמנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, ובו הוא מציע להם לבחור מגשר כדי לפתור אחת ולתמיד את המחלוקות ביניהם. כך נודע ל-TheMarker. הבסיס להצעה הוא המחלוקת הקשה בין הצדדים בנושא ההפקות הקנויות. עם זאת, המגשר ידרש, לפי הצעת צנגן, לפתור את יתר הנושאים השנויים במחלוקת כפי שעלו בדו"ח 2006.

ברשת הבהירו שאם הרשות לא תקבל את רעיון המגשר, הרי שהזכיינית תפנה לבג"צ. במכתבו כתב צנגן: "חלקים מתוך דו"ח 2006 שאושר ופורסם על ידי הרשות השנייה אינם מקובלים על רשת וגורמים לה עוול. בכוונתנו להיאבק על צדקת טענותינו. בשלב זה, אנו מעדיפים שלא לפנות לערכאות מתוך רצון לבוא אתכם בהידברות ולנסות להסדיר את הנושא במהירות לטובת ציבור הצופים ושני הצדדים. לשם כך, אנו פונים לרשות השנייה בהצעה ליוזמת גישור משותפת לרשת, לרשות השנייה ולארגוני היוצרים. באם תהיה היענות חיובית, נשמח להציע שמות של מגשרים שמהם ייבחר המקובל על כולם".

על פי המחויבויות במכרז בו זכו קשת ורשת, על הזכייניות להוציא החוצה 65% מסך ההפקות, כלומר לשלם עבור ההפקה לחברת הפקה חיצונית ולהשתמש רק בשירותי עריכה ובטאלנטים חיצוניים. זאת כדי לעודד את היצירה הישראלית. כפי שנחשף ב-TheMarker, רשת וקשת הציגו בפני מועצת הרשות השנייה רשימה של הפקות קנויות, שחלק מזערי מהן נעשה על ידי הזכיינית עצמה. לטענת הזכייניות, בשל כך, הרשות לא סיווגה אותן ככאלו ועלולה לקנוס את הזכייניות על כך.

גורם בקשת הסביר: "הצורה בה מחליטה מועצת הרשות השנייה על ההפקות כקנויות או כלא קנויות, היא ממש ברוטלית. לא הגיוני שבגלל קטע עריכה קטן שנעשה באולפני קשת, שעלותו בקושי מגיעה ל-2% מסך עלות ההפקה, תיפסל הפקה שלמה ולא תסווג לז'אנר של הפקה קנויה".

ברשת הדגישו שנושא ההפקות הקנויות הינו ראשון בחשיבותו לבדיקת המגשר, אבל המגשר גם אמור לבדוק את נושא סיווג התוכניות ונושאים נוספים שהוצגו בדו"ח, לגביהם טוענת מועצת הרשות השנייה כי קיימת אי עמידה במחוייבויות. "רק מגשר חיצוני יוכל לפתור את הנושא הזה בכללותו", הדגישו.

נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה: "אנחנו סומכים את ידינו על הדרג המקצועי של הרשות, ולכן לא מוצאים לנכון למנות מגשר בנושאים אלו. לגבי נושא ההפקות הקנויות, המועצה תמנה בודק חיצוני לנושא ולאחר בדיקתו נתייחס לנושא".

מנשה סמירה, מנכ"ל מועצת הרשות השנייה: "בסמכות הרשות לסווג ולקבוע תכנים בהתאם לדו"חות ולנתונים שמוגשים על ידי הזכיינים. אנחנו לא מכירים את רעיון המגשר, אבל נבחן אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully