וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים אורון והחצי השני

ענת קם

4.12.2007 / 20:52

הצעת החוק של ח"כ אורון להקפאת הירידה בתשלומי האגרה, עברה היום בקריאה טרומית. ח"כ הנדל: "אל תכניסו יד לכיס של התושבים"

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת חיים אורון שעניינה הקפאת הירידה בערך אגרת הטלוויזיה לשנת 2008. מאז שנת 2003 יורד הסכום אותו נדרשים בעלי טלוויזיות לשלם בחמישה אחוזים מדי שנה. לאור מצבה הקשה של רשות השידור והצורך הנואש בכסף לטובת המשך פעילותה, מציע חבר הכנסת אורון להקפיא את תהליך הקטנת האגרה בשנת 2008 כך שהסכום יישאר 350 שקלים בשנה.

בדיון שהתקיים היום במליאה הצביעו עשרים ושלושה חברי כנסת בעד הצעת החוק, אחד עשר נגד ושניים נמנעו. השר רפי איתן אמר בדיון בשמו של השר יצחק הרצוג, הממונה על יישום חוק רשות השידור: "מטרת גבייתה של אגרה בעד החזקת מקלט טלוויזיה היא להבטיח מקור תקציבי עצמאי למימון צרכיה של רשות השידור. אין חולק על חשיבותה של רשות השידור הממלכתית והעצמאית, שאינה תלויה ברשות המבצעת. כלומר, כפי שאמר חבר-הכנסת אורון, שאינה תלויה בפוליטיקה ובפוליטיקאים. הלוואי ונשיג את זה."

חבר הכנסת צבי הנדל, ממתנגדי הצעת החוק, אמר בדיון: "כשיש אגרה, זה בעצם סתם בפשטות מסים נוספים שגובים מהציבור. במקום שהמדינה תממן, או ישירות מתקציבה או שהיא תאפשר פרסום כזה או אחר, שכבר היום מאפשרים, כבר היום יש חסויות. אפשר לעשות את זה, שלא יכניסו את היד עוד פעם ועוד פעם לכיס של התושבים ויבקשו מהם."



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully