וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לעודף רגולציה

ענת קם

10.12.2007 / 0:19

נשיאות מועצת העיתונות: "חוק עיתונות חדש, צריך להתבסס על חוק יסוד שיעגן חוקתית את חופש הביטוי וחופש העיתונות"

נשיאות מועצת העיתונות החליטה פה אחד להתנגד להצעת חוק העיתונות החדשה, במתכונת בה הוגשה על ידי השר מאיר שיטרית לפני כשבועיים. הישיבה בנושא התקיימה אתמול (א') בבית סוקולוב בראשת נשיאת המועצה השופטת בדימוס דליה דורנר ובה נכחו חברי הנשיאות עמוס שוקן, משה גביש, פרופסור יחיאל לימור , העיתונאים בן דרור ימיני, חיים שיבי, יוסי בר-מוחא ואחרים.

התנגדות חברי הנשיאות מתמקדת בסעיף 7 להצעת החוק. סעיף זה מעניק לבית המשפט המחוזי את הסמכות לסגור עיתון על סמך מידע על פרסום עתידי אשר עלול לפגוע בביטחון המדינה ובשלום הציבור, ללא פירוט אילו פרסומים נכנסים תחת הגדרה זו. לדברי שופטת בית המשפט העליון בדימוס ונשיאת המועצה, דליה דורנר, "סמכות זו אינה חוקתית ויש למחוק אותה מהצעת החוק." דורון גלעזר, עורך מעריב הנכנס, הביע את גם הוא התנגדותו לסעיף זה ואמר: "סנקציה מניעתית אינה לגיטימית." בתגובה אמר יושב ראש רשות השידור משה גביש כי סנקציה מניעתית אינה פסולה.

מועצת העיתונות ממליצה כי כל חוק עיתונות חדש שיחליף את ההוראה המנדטורית, צריך להתבסס על חוק יסוד שיעגן חוקתית את חופש הביטוי וחופש העיתונות. המלצה זו תועבר למשרדי הפנים והמשפטים וכן לועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

במסגרת המלצה זו, תבקש המועצה זמן לעגן את שאר הסעיפים הרגולטוריים בהצעת החוק בתקנון האתיקה של המועצה ולא בחקיקה, זאת לאור ההשפעה שעשויה להיות לעודף רגולציה על חופש העיתונות. בנוסף, תבקש המועצה מהועדות הרלוונטיות בכנסת להכניס לדיון גם את סעיפי המדיה החדשה, על מנת להחיל את החוק גם על אתרי האינטרנט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully