וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל לא תשנה את תנאי המכרז

עדי דברת

10.12.2007 / 15:54

יאיר גלר הודיע כי גלר נסיס לא ישתתף במכרז. המשרדים אדלר חומסקי, שלמור אבנון עמיחי וזרמון גולדמן הודיעו כי ישתתפו

"החלטתי לא להשתתף במכרז על חברת חשמל", אומר יאיר גלר, מבעלי גלר נסיס ויו"ר איגוד חברות הפרסום. גלר אמר היום ל-TheMarker כי הוא מתרעם על תנאי המכרז. כפי שנחשף לראשונה ב-TheMarker, החליטה חברת החשמל כי 80% מהציון לפיו יוחלט על משרד הפרסום שייבחר, יינתנו לשיקולים כספיים ו-20% בלבד יינתנו לשיקולים מקצועיים.

לדברי גלר, במכתב ששלח ליו"ר דירקטוריון חברת החשמל, ביקש ממוטי פרידמן שיודיע לו אם הוא משנה את תנאי המכרז: "חברים מהענף שואלים אותי אם התנאים ישתנו. היות שאני יודע שחברת החשמל החליטה שלא לשנות את תנאי המכרז, אני מאמין שהחברים יתייחסו לפרמטרים התמוהים במכרז בעין הנכונה".

לא בטוח כי תקוותו של גלר להחרמת המכרז תתממש: משרדי הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי, שלמור אבנון עמיחי וזרמון גולדמן אמרו ל-TheMarker כי ישתתפו במכרז. גורם בחברת המדיה של אדלר חומסקי - "מדיה קום" - אף אמר ל-TheMarker כי בכוונת החברה "להתמודד במכרז אפילו בהתאבדות של מחירי הפסד".

מנגד, משרד הפרסום גיתם BBDO, אשר הצהיר בעבר כי יתמודד במכרז, אמר היום כי לא ירכוש את טפסי המכרז ולא יתמודד בו. לדברי מודי כידון, מבעלי גיתם BBDO, "המכרז הוא שערורייה ונכתב בצורה שמביישת את ענף הפרסום".

כידון הוסיף כי תנאי המכרז - לפיהם 80% מהציון יינתן לפי פרמטרים של כסף, ההטבות והעמלות הניתנים למשרד הפרסום יוחזרו ללקוח במלואן, והעמלה תעמוד על כ-8.4% בברוטו - אינם תנאים שניתן לעבוד לפיהם: "רק על ידי גניבה אפשר לעבוד בתנאים כאלה. מי שיעבוד ככה הוא גנב וגיתם לא שייך לסוג המשרדים שעובדים כך".

ממקאן אריקסון ובאומן בר ריבנאי נמסר כי יחליטו בעניין סופית מחר - המועד האחרון להגשת ההתמודדות. עם זאת, שניהם אמרו בעבר ל-TheMarker כי סיכויים רבים שישתתפו במכרז. גם גיל סמסונוב, מבעלי גליקמן נטלר סמסונוב, אמר שמשרדו יחליט מחר באופן סופי האם להתמודד במכרז.

גורם בחברת החשמל אמר ל-TheMarker כי החברה לא תשנה את תנאי המכרז. מחברת החשמל נמסר בתגובה: "המכרז הוצע כדין לאחר שנבדקו כל ההיבטים המקצועיים והמשפטיים. חברת החשמל התייחסה בצורה מפורטת לכל טענה ולכל שאלה שהופנו אליה על ידי מי מהמשתתפים במכרז".

חברת החשמל פירסמה לפני פחות משבועיים את המכרז על תקציב הפרסום שלה, אותו העריכה ב-23.5 מיליון שקל. המכרז, שצפוי להיות אחד המכרזים הסוערים והמעניינים שידע ענף הפרסום בשנים האחרונות, יקבע מי יהיה משרד הפרסום של חברת החשמל במשך 2008, עם שתי אופציות להארכה של שנה.

תקציב הפרסום של חברת החשמל מטופל מסוף 2001 אצל אדלר חומסקי & ורשבסקי. התקשרות זו ספגה ביקורות קשות עקב הארכתה שלוש פעמים ללא מכרז.

הפורום למען ארץ ישראל אף פנה בעבר למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, וביקש ממנו לבחון את חוקיות ההתקשרות. מבדיקה שערך אז היועץ המשפטי של חברת החשמל עלה כי ההתקשרות עם המשרד ב-2001 נעשתה באופן תקין, וכך גם שלוש הארכות החוזה בשנים האחרונות. ואולם, חוות הדעת המשפטית מטעם חברת החשמל קבעה כי החברה תתקשה להוציא אל הפועל הארכה רביעית ללא מכרז.

לפני פחות מחודש החליט דירקטוריון חברת החשמל כי המכרז הנוכחי יהיה פתוח - ולפיכך, גם ממשרד אדלר חומסקי יוכלו להתמודד שוב על התקציב.

בהתאם לתנאי הסף שפורסמו, במכרז יוכל להתמודד רק משרד פרסום שסיפק שירותי פרסום בשווי של 10 מיליון דולר נטו לפחות ב-2005 ו-2006, ושהיו לו בשנים האחרונות לפחות שלושה לקוחות בעלי תקציב פרסום שנתי גבוה מ-2 מיליון דולר. כמו כן, נדרש ניסיון מקצועי של חמש שנים או יותר בענף הפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully