וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות דוקר?

עדי דברת

11.12.2007 / 0:54

בעקבות חרם המפרסמים, מתכונת חדשה לשיפוט בטקס פרסי קקטוס הזהב. צוות השופטים יצומצם ל-20 ויורכב מאנשי קריאיטיב בלבד

איגוד חברות הפרסום והפרסומאים יגיעו ככל הנראה להסכמה לגבי אופן השיפוט בתחרות קקטוס הזהב הבאה, שתתקיים בחודש מאי הקרוב. הצורך בשינוי במתכונת הנוכחית של התחרות נולד לאחר שחמישה משרדי פרסום גדולים - מקאן-אריקסון, באומן-בר-ריבנאי, גיתם BBDO, ראובני-פרידן וזרמון-גולדמן- החרימו את תחרות הקקטוס האחרונה.

המחרימים טענו אז כי אופן השיפוט בתחרות אינו מעודד מצוינות קריאטיבית והכרה בה. בתגובה, התגייס איגוד חברות הפרסום במטרה להציל את התחרות ולבנות מנגנון שיפוט שיהיה מקובל על כל משרדי הפרסום.

גורם שנכח בישיבות שקיים האיגוד סיפר ל-TheMarker כי הנוכחות של חברי הוועדה היתה מלאה וההסכמה על השינויים שיתבצעו היתה גורפת.

השינויים, לדברי אותו גורם, יהיו רבים וחלקם עדיין לא סוכמו סופית. לדברי הגורם, השיפוט יתבצע במתכונת דומה למקובל בתחרויות פרסום בינלאומיות דוגמת קאן. "בניגוד לתחרויות קודמות בהן השופטים נבחרו על-פי קריטריון של ותק בענף הפרסום והשיווק, הפעם יורכב צוות השופטים מאנשי קריאטיב בלבד. גם מספר השופטים יקטן. אם בעבר נע מספר השופטים בין 70 ל-100, הפעם יהיה מדובר בעשרים שופטים בלבד. השופטים יהיו שופטים מקומיים בלבד המכהנים כמנהלי קריאטיב. כך, לא יוכלו לדוגמא לשפוט אנשים הנחשבים כמבינים בקריאטיב אך שלא מכהנים כמנהלי קריאטיב בפועל דוגמת שוני ריבנאי או יזהר הר-לב", סיפר.

גם תהליך הבחירה עצמו צפוי להיות מסודר יותר, ויתפרס על פני מספר ימי שיפוט מרוכזים. בניגוד לשנים קודמות בהן השיפוט נעשה בחלק מהמקרים באמצעות המחשב ללא דיון בעבודות המתמודדות, מסתמן כי הפעם השופטים יקיימו דיון פתוח בסופו יצביעו. עוד לא ברור האם ההצבעה תהיה גלויה או חשאית.

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, אמר ל-TheMarker כי השיפוט בתחרות הקקטוס יהיה דומה לשיפוט בתחרות הפרסום הבינלאומית קאן וכי אינו צופה שנראה החרמות של משרדי הפרסום בשנה הקרובה. גם יאיר גלר, יו"ר האיגוד, התייחס לתחרות במתכונתה החדשה כ"קאן מגויר".

משרדי הפרסום הביעו מזה זמן רב את הסתייגותם מאופן השיפוט בתחרות, וסברו כי צריך להתבצע על ידי פרסומאים ואנשי מקצוע בלבד. משהודיע איגוד המפרסמים לפני כשלושה חודשים כי הוא פורש מהתחרות, אותה ניהל במשותף עם איגוד חברות הפרסום במשך למעלה מעשור, הפכה המשימה לברת ביצוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully