וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת עתרה לבג"צ נגד הרשות השניה

ענת קם

12.12.2007 / 11:51

הרשות השניה סרבה להצעת הזכיינית למנות מגשר בין הצדדים שיבדוק את עמידתה של רשת במחוייבויות לשנת 2006

זכיינית ערוץ 2 רשת הגישה אתמול (ג') עתירה לבג"צ נגד הרשות השנייה. העתירה הוגשה נגד החלטות הרשות, כפי שהן באות לידי ביטוי בדו"ח 2006. בעתירה נטען, כי טענת הרשות, לפיה לא עמדה רשת במחויבויותיה במכרז, משוללת יסוד והתקבלה בחוסר סמכות. בנוסף, נטען כי צעדי הרשות נגדה נגועים בחוסר סבירות קיצוני, באי מידתיות ברורה, בשיקולים זרים ותוך פגיעה בזכויות יסוד של הזכיינית. העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין עזגד שטרן, חגי דורון ואמיר ויצנבליט ובהובלת היועצת המשפטית של הזכיינית, עורכת הדין הדס פלד וזאת לאחר שלטענת רשת, הרשות לא נענתה לבקשתה למנות מגשר שיבחן את העמידה במחויבויות.

בעתירתה מבקשת רשת מבית המשפט להוציא צו ביניים, לפיו ייאסר על הרשות השנייה להמשיך בהליכי ההפרה נגדה עד למתן פסק דין בעתירה. לטענת רשת, הצעדים האחרונים של הרשות השנייה הכוללים סנקציות ועונשים, אינם מעוגנים בחוק ופוגעים בזכויות יסוד של רשת, לרבות חופש הביטוי וחופש העיסוק.

רשת: התערבות פסולה של הרשות

בבסיס העתירה של רשת עומדים ארבעה נושאים מרכזיים: רשת טוענת להתערבות פסולה של הרשות השניה בתכני התכניות. לטענת הזכיינית היא עמדה במכסת הרשות השניה להפקות קנויות ואילו ההגדרה אותה אימצה הרשות בדבר ההפקות הקנויות אינה סבירה, ולא הכלילה הפקות סוגה עילית מובהקות בשל שימוש בהגדרות מחמירות.

רשת טוענת עוד כי על הרשות השנייה להכיר בהוצאות העודפות שהוצאו ב- 2005 לטובת שנת 2006. הרשות השנייה מסכימה כי ב-2005 שידרה רשת תוכניות סוגה עילית בהיקף העולה משמעותית על מחויבותה לאותה שנה וזאת בסכום של כ-9 מיליון שקל. רשת טוענת, כי מחובתה של הרשות השנייה להכיר בסכום העודף לטובת העמידה במחויבויות של 2006. לטענת רשת, הרשות הסתמכה בפיקוחה על הזכייניות על טיוטת כללים שנועדה להחליף את כללי התכניות משנת 2002. טיוטה זו מחמירה יותר ולדברי רשת, הרשות השנייה העדיפה להותיר את הטיוטה כמות שהיא ולהסתמך עליה בלא כל עיגון בדין ותוך שנחסכות ממנה הביקורת הציבורית והשיפוטית הכרוכות בכך. עוד טוענת רשת, כי הרשות השנייה נהגה באפליה פסולה לטובתו של ערוץ 10.

מהרשות השניה נמסר: "העתירה טרם התקבלה ברשות השנייה. לכשתתקבל היא תלמד והרשות תגיב בהתאם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully