וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות שוקל ביטול השת"פ עם ישראלי

יעל ולצר

17.12.2007 / 8:07

זאת בעקבות החלטת רכבת ישראל על חלוקה חופשית של חינמונים בתחומה

בעקבות החלטת רכבת ישראל לפתוח את תחנות הרכבת לחלוקה חופשית של חינמונים, ב"ידיעות אחרונות" הוחלט לשקול שנית את שיתוף הפעולה עם "ישראלי" ואת ההוצאה המשותפת של חינמון הצהריים "24 דקות", שהיה אמור להתחיל להיות מחולק ברכבת ישראל בזמן הקרוב. ל-TheMarker נודע שאחרי הודעת הרכבת זעמו ב"ידיעות אחרונות" על ההחלטה, משום שהסכם שיתוף הפעולה עם "ישראלי" התבסס על הסכם בלעדיות ההפצה שהיה ל"ישראלי" עם הרכבת - שעלותו הוערכה בסכום של כמיליון וחצי שקל בשנה.

גורמי תקשורת אמרו ל-TheMarker שב"ידיעות אחרונות" בודקים בימים אלה את משמעות החלטת הרכבת, ואם החלטה זו יכולה לפעול לטובתם, כדי שיוכלו להפיץ ברכבת חינמון משלהם שיבוסס על תכנים והפצה שלהם. במקרה כזה "ידיעות" ירצו להתיר את ההסכם עם "ישראלי" בדבר שיתוף הפעולה ביניהם. עם זאת, לא נפסלה לחלוטין האפשרות ששיתוף הפעולה בכל זאת ייצא לפועל - "ידיעות" יספקו את התכנים ו"ישראלי" את ההפצה. בנוסף, דמי הזיכיון צפויים לרדת בעקבות ההחלטה.

עד עכשיו חולק רק "ישראלי" ברכבת, לאחר שלפני כשנתיים זכה במכרז לחלוקה ברכבת. לאחרונה אישרה רכבת ישראל את בקשתו של מו"ל העיתון, שלמה בן צבי, להכיר בשיתוף הפעולה שלו עם "ידיעות אחרונות" לחלוקת עיתון נוסף בתחנות, בהתאם לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ובכפוף לתנאי המכרז המקורי. לדברי הגורמים, אם אכן "ידיעות אחרונות" יתירו את ההסכם עם "ישראלי", הרי שעתידו של "ישראלי" לוט בערפל - במיוחד לאור העובדה שכבר כחודש הוא אינו מופץ בבוקר.

ההחלטה לפתיחת תחנות הרכבת לחלוקה חופשית של חינמונים היא של מנכ"ל הרכבת החדש, יצחק (חקי) הראל. לטענת גורמי תקשורת, הראל טען שלא ייתכן שרכבת ישראל תהווה סוג של שסתום לתחרות בין החינמונים, ולכן החליט לפתוח את האזור לחלוקה חופשית לטובת הצרכנים.

לאחר שהיועצים המשפטיים של רכבת ישראל בחנו את סוגיית חלוקת העיתונים היומיים בתחנות הרכבת, הוחלט לאפשר חלוקה חופשית של חינמונים בתחנות בכפוף לתשלום דמי הרשאה ותנאים נוספים שיבטיחו מתן שירות נאות לנוסע. בימים הקרובים תפרסם ועדה פנימית של הרכבת, שבה יהיו נציגים ממחלקות הרכז והלשכה המשפטית, את התנאים להשתתפות בהגשת ההצעה לחלוקת חינמון ברכבת. בין היתר יידרשו המציעים להצהיר על כמויות ההפצה, אופן החלוקה, כמה פעמים ביום יופץ החינמון, איך מבטחים את המחלקים ואיזה פרסום צפוי בתוך החינמון.

ביום חמישי שעבר כבר התקיימה פגישה בין נציגי רכבת ישראל לבין נציגי "ישראל היום", ול-TheMarker נודע שב"ישראל היום" ממתינים לפרסום תנאי ההשתתפות בחלוקה כדי לקחת בו חלק. ברכבת ישראל אישרו את דבר הקמת הוועדה.



ב"ידיעות אחרונות", ב"ישראלי" וב"ישראל היום" סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully