וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קח אסימון, צלצל כשאתה בעזה

ענת קם

20.12.2007 / 14:02

שיחתו של איסמעיל הניה לכתב חדשות 2 סלימן א-שאפעי תוארה כתקדים מפתיע. אבל מי צלצל למי? תלוי את מי שואלים

מלחמת גירסאות בין החמאס לבין כתב חדשות ערוץ 2 סלימאן א-שאפעי בנוגע לשאלה מי יזם את השיחה שקיים א-שאפעי עם ראש הממשלה הפלסטיני עיסמאיל הנייה לפני יומיים.

א-שאפעי דיווח שלשום כי הנייה טלפן אליו מיוזמתו ואמר שהוא מעוניין בהפסקת אש. החמאס אף אישר את הדברים בתגובה לסוכנויות הידיעות. למרות האישור הרישמי שניתן בתחילה, גורמים בחמאס מכחישים מאז אתמול כי הנייה הוא זה שיזם את השיחה וטוענים כי א-שאפעי הוא שהתקשר לאחל חג שמח לבנו של הנייה.

טאהר א-נונו, דוברו של הנייה, אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "השיחה גרמה לסערה בתקשורת הערבית. נאלצתי להסביר לאל-ערביה, אל-ג'זירה ועיתונים בעולם הערבי שהדברים שפרסמה הטלוויזיה הישראלית אינם מדויקים. סלימאן א-שאפעי נסחף כשהוא טען שהנייה הוא זה שהתקשר אליו."

כרוז המתייחס לדברים של א-שאפעי הופץ אתמול בצהריים על ידי א-נונו ופורסם בכל אתרי האינטרנט של התקשורת הערבית וגם באתר הרשמי של תנועת החמאס. בכרוז מודגש כי הדיווח הישראלי לפיו הנייה פנה לתקשורת הישראלית בקריאה לקיים משא ומתן על הפסקת האש אינו מדוייק וכי כל מה שנאמר, בתגובה לשאלותיו של הכתב הישראלי, הוא חזרה על דברים שאמר הנייה בעבר בדבר רגיעה שתגיע רק בעקבות הפסקת החיסולים והסגר על ידי ישראל.

גורם הבקיא בפרטי האירוע אמר אמש לוואלה! ברנז'ה: "סלימאן א-שאפעי השפיל את הנייה בדיווח הזה, זה מעשה שלא עושים. כל בר דעת מבין שלא ייתכן שאיסמעיל הנייה ירים טלפון לעיתונאי ישראלי וינסה לשלוח דרכו מסר לממשלה."

א-שאפעי אמר בתגובה לוואלה! ברנז'ה: "הטלפון אצלי צלצל, על הקו בצד השני היה איסמעיל הנייה שאמר את מה שדיווחתי שהוא אמר. הוא אפילו הנחה חלק מדובריו לאשר את העובדה הזאת. אותו טאהר א-נונו כבר אישר את הדברים באמצעי התקשורת ללא הסתייגות. מה שדיווחתי הוא מה שהיה."

*יוני מנדל סייע בהכנת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully