וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קשת עותרת לבג"צ נגד הרשות השניה

ענת קם

24.12.2007 / 12:13

מבקשת לקבוע כי עמדה במחויבויותיה לשנת 2006: ""האמת לא יכולה להיות רחוקה יותר מהמציאות הוירטואלית המתוארת בדו"ח הרשות"

זכיינית ערוץ 2 קשת הגישה הבוקר עתירה לבג"ץ נגד הרשות השנייה בה היא מבקשת מבית המשפט לקבוע כי החלטת הרשות הגורסת שקשת לא קיימה את מלוא מחויבויותיה לשנת 2006 בטלה, וכי החלטה זו התקבלה על בסיס כללים חסרי כל תוקף. העתירה מצטרפת לעתירה שהוגשה באותו עניין על ידי רשת לפני מספר שבועות.

בעתירה שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין גזית רוטנברג ושות' נכתב: "האמת לא יכולה להיות רחוקה יותר מהמציאות הוירטואלית המתוארת בדו"ח הרשות לשנת 2006 ובהחלטותיה. קשת עמדה בכל ההשקעות הנדרשות ממנה". עוד נטען, כי קשת עמדה במלוא מחויבויותיה לשדר תוכניות סוגה עילית ואף הרבה מעבר לכך וחרף זאת היא "נענשה" על-ידי הרשות בקנסות וחויבה להפיק, לרכוש ולשדר פעם נוספת בעשרות מיליוני שקלים תוכניות סוגה עילית שיקלעו לטעמה של הרשות השנייה. קשת טוענת שהרשות השנייה מבקשת לעצמה את תפקיד העורך הראשי של השידורים, בניגוד להוראות החוק.

באי כוחה של קשת טוענים לאפליה שיטתית של קשת לעומת ערוץ 10, "כזו המאפשרת לערוץ 10 לרכוש תוכניות ספורט ולהפיק תוכניות ריאליטי במיליוני שקלים תוך התעלמות מוחלטת מכל חובה שהיא". לטענת קשת, הרשות השנייה נמנעת מלהחיל על ערוץ 10 את אותן אמות המידה בהן נבחנים שידורי זכייניות ערוץ 2. בקשת מלינים על כך שתוכניות מאותו סוג בערוץ 10 מוכרות על-ידי הרשות השנייה כתוכנית דרמה או תעודה ושתכניות דומות ברשת אינן מוכרות ככאלה.

האפליה המדוברת לעומת ערוץ 10 בולטת גם באכיפה. בעוד שקשת טוענת לעמידה בכ- 98% מהיקף ההשקעה בשידורי הסוגה העילית ואילו ערוץ 10 השקיע רק כ-66% מהתחייבויותיו, דווקא כלפי קשת נוקטת הרשות השנייה בצעדי אכיפה אגרסיביים, בעוד שערוץ 10 נהנה מעצימת עיניים של הרשות הפוגעת בתחרות בין הזכיינים.

עוד טוענת קשת כי היא עמדה בכל מחויבויותיה לרכוש תוכניות מגורמי הפקה חיצוניים. הרשות השנייה, לא הכירה לקשת בתוכניות כהפקות חוץ קנויות גם במקרים בהם 98% מעלות ההפקה בוצעה על-ידי מפיקים חיצוניים ודרשה גם במקרים כאלה מקשת להשקיע מחדש בהפקה חיצונית את מלוא הסכום, כאילו לא הושקע מעולם.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "העתירה טרם התקבלה ברשות השנייה. לכשתתקבל היא תלמד והרשות תגיב בהתאם."

מערוץ 10 נמסר בתגובה לדברים: "נראה כי בטענותיה אלה, מנסה קשת לסרס את התחרות בתחום הטלוויזיה בישראל. ככלל - מוטב יהיה אם בקשת יתמקדו בעמידתם או אי-עמידתם במחויבויות, ולא בערוץ 10. אנחנו מתנהלים מול הרשות השניה בלי לערב את זכייני ערוץ 2 – וראוי שגם עמיתינו יעשו כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully