וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים עם תשובה

ענת קם

26.12.2007 / 13:09

הרשות השניה השיבה לעתירת רשת: "מדובר בניסיון חסר תום לב של רשת להתנער ממחויבויותיה במכרז בו זכתה לפני שנתיים"

הרשות השנייה הגישה השבוע את תגובתה לעתירה שהוגשה על ידי רשת בנוגע לדו"ח העמידה במחויבויות לשנת 2006. הרשות ביקשה מבית המשפט לדחות את בקשת הזכיינית להוצאת צו ביניים שימנע מהרשות ליישם את החלטות הרשות כלפיה, וכן לדחות את העתירה כולה. את הגשת התגובה הוביל היועץ המשפטי של הרשות השנייה, עורך הדין דורון אבני, והיא הוגשה על ידי עורכי הדין יאיר עשהאל ודרור גדרון ממשרד אפרים אברמזון ושות'.

בתגובתה טענה הרשות, כי העתירה היא ניסיון חסר תום לב של רשת להתנער ממחויבויותיה כבעלת זיכיון לשידורי טלוויזיה בערוץ 2, להן התחייבה במכרז בו זכתה לפני כשנתיים, ושבמסגרתו הועדפה הצעתה על פני הצעותיהן של מתמודדות אחרות. עוד נטען בתגובה כי בדו"ח הרשות לשנת 2006 עלו חוסרים רבים לעניין עמידתה של רשת במחויבויותיה. משמעותם הקשה של חוסרים אלה הינה כספים רבים שלא זרמו אל תעשיית הטלוויזיה והיצירה הישראלית ותכנים מגוונים ואיכותיים שנמנעו מצופי הטלוויזיה בישראל.

הרשות השנייה טוענת כי תפקידה הוא להבטיח את קיום השידורים ועמידה בתנאי הזיכיון, ולפיכך החליטה מועצת הרשות השניה בהסתמך על המלצת הנהלת הרשות שורה של פעולות, שעיקרן תוכנית להשלמת הפערים מ-2006 והטלת עיצומים כספיים על העותרת בגין הפרות המחויבויות, בכפוף לשימוע. התכנית עליה הוחלט אמורה להוביל להשלמת פערי המחויבויות של רשת משנת 2006 בשנת השידורים 2008. אם יינתן צו ביניים, תימנע הוצאתה לפועל של תכנית השלמת זו. עוד נטען בתגובה כי צעדי הרשות כלפי רשת הינם הפיכים במקרה שבסופו של דבר תתקבל העתירה ולעומת זאת עצירת המהלך אותו מציעה הרשות השניה, עלולה לסכלו ולפיכך, גם מטעם זה, מתבקש בית המשפט לדחות את הבקשה לצו ביניים.

התשובה מתייחסת לטענת רשת כי כללי המכרז אינם חלים על רשת ואינם מחייבים אותה משום שמדובר בטיוטה אשר אינה מהווה רשימת כללים מחייבים. בתגובה נטען כי רשת ראתה עצמה כל העת מחויבת לפעול לפי כללים אלו ואף הגישה לרשות בקשות להקלה של הוראות ועתה היא טוענת כי הם מעולם לא חלו עליה: "טענה זו חותרת למעשה תחת הליך המכרז כולו, ומתעלמת מכך שהצעת רשת במכרז הוגשה על יסוד כללי התוכניות שצורפו לספר המכרז, ומכך שכללים אלו מהווים נספח לכתב הזיכיון של רשת לאחר זכייתה במכרז."

גם בעניין התיקון לכללי שיבוץ הפרסומות, נטען בתגובה של הרשות השנייה כי למעשה מבקשת רשת לסגת מהצעתה שזכתה במכרז, ולשנות את הבסיס לשידורים עליו התחייבה ולפיו התמודדו כל המציעים במכרז. בסיס המכרז לערוץ 2 היה כי לכל זכיין יותר לשדר 10 דקות פרסומת בשעה. אילו סברה רשת כי מדובר באפליה פסולה לעומת ערוץ 10, (המשדר 12 דקות בשעה ע.ק) היה עליה לעתור כנגד תנאי זה בעת המכרז וכי לאחר שזכתה במכרז היא מנועה מלהעלות טענות אלו בדיעבד.

מרשת נמסר בתגובה לדברים: "תגובת הרשות השנייה ממשיכה להעיד על חוסר הבנה בסיסי בהתפתחות שוק הטלוויזיה בארץ ובעולם, ועל האופן שבו רגולטור אמור להתאים את עצמו למציאות משתנה. הטענה כאילו רשת פועלת בחוסר תום לב היא מגוחכת. שאיפתה של הרשות לשמש כעורך-על לתכני הערוץ תחת התמקדות בפיתוח וקידום תעשיית הטלוויזיה בישראל, מדאיגה ומסוכנת".






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully