וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפיים ושמונה %

ענת קם

30.12.2007 / 14:33

המועצה לשידורי כבלים ולווין דורשת מ-HOT ו-yes להשקיע בשנה הקרובה 8% מהכנסותיהן בהפקות מקור

מועצת הכבלים והלווין החליטה לדרוש מ-HOT ו- yes להשקיע לפחות שמונה אחוזים מהכנסתן השנתית ב-2008 בהפקות מקור. החלטת המועצה, שהתקבלה ביום חמישי האחרון, נסמכת על שימוע ציבורי שקיימה בנושא וכן, על בחינה כלכלית של מצב החברות.

חוק התקשורת הסמיך את המועצה לחייב אתHOT ו- yes להשקיע בכל שנה בהפקות מקומיות בין שמונה ל-12 אחוזים מהכנסותיהן מדמי מנוי. מאחר ומדובר בהשקעה המינימאלית הנדרשת בחוק, החליטה המועצה שלא לקבוע אותה ל-3 שנים כפי שהומלץ, אלא להעמידה לשנת 2008 בלבד. מהמועצה נמסר, כי ההחלטה מספקת מענה לשנה זו, אשר במהלכה ייבחן שוב כיצד ניתן לעודד את היצירה המקומית, זאת בהתחשב במצב החברות.

במסגרת השימוע הציבורי שפרסמה המועצה בנושא, טענו החברות כי יש להותיר את היקף ההשקעה על שמונה אחוזים וזאת בשל מצבן הכלכלי ובהתחשב במה שהוגדר על ידן כפריחה במצבן של ההפקות המקומיות. יצוין כי שתי החברות עמדו במכסה ואף למעלה מכך: yes השקיעה תשעה אחוזים ו-HOT השקיעה 8.4%.

נציגי היוצרים טענו בדיון כי יש להעלות את היקף ההשקעה ולהעמידה על 9.5 וזאת בשל השיפור במצבן הכלכלי של HOT ו- yes ולאור חשיבות היצירה המקומית לעיצוב התרבות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully