וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות נגד איסור פרסום שמות חשודים

ענת קם

31.12.2007 / 0:37

השופטת בדימוס דורנר: "אם חלילה יתקבל החוק, לא ידע העם בישראל על חקירות המתנהלות נגד ראשי ממשלה, שרים וחברי כנסת"

נשיאות מועצת העיתונות הביעה אתמול, בישיבה מיוחדת, התנגדות גורפת לתיקון המוצע לחוק, לפיו ייאסר פרסום שם חשוד או פרטים מחקירתו עד הגשת כתב אישום נגדו. הצעת החוק של חברי הכנסת יוסף שגאל ורוברט אילטוב עברה בקריאה טרומית בועדת השרים לחקיקה ובעקבות ערעורים שהוגשו תעלה לדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

על פי התיקון המוצע, לא יפורסם שמו של חשוד או פרטים מחקירתו טרם הגשת כתב האישום, אלא אם בית המשפט התיר זאת, בנימוקים של סיוע לחקירה או העדפת העניין הציבורי על פני הזכות לפרטיות. נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר אמרה היום בדיון: "התיקון הזה בא להפוך את העיקרון לפיו הכל מותר, עד שנאסר על ידי בית המשפט, העיקרון שעל פיו פועלים היום, ולהחליט כי הכל אסור עד שהותר על ידי בית המשפט."

עוד אמרה דורנר: "החוק הזה יגן אך ורק על אנשים שאנחנו לא רוצים להגן עליהם... אם חלילה יתקבל החוק, לא ידע העם בישראל על חקירות המתנהלות נגד ראשי ממשלה, שרים וחברי כנסת" נשיאות מועצת העיתונות הדגישה כי החוק נועד להגנה על שמם של אישי ציבור וכי דווקא עליהם אסור להגן, משום שהציבור זכאי לדעת אם נבחריו, או דמויות ציבוריות אחרות, חשודים בפלילים.

עורך מעריב דורון גלעזר, שנכח בדיון, ציין כי יש להקפיד על האבחנה בין איש ציבור ועניין ציבורי. לדבריו, עניין ציבורי תקף גם אם מדובר באדם אנונימי משום שלסביבתו יש עניין בידיעה אם הוא נחקר בחשד לביצוע פשע. עוד אמר גלעזר, כי מועצת העיתונות צריכה לקבל את סמכויות האכיפה והענישה ביחס לאמצעי תקשורת שפרסמו שם של חשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully