וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף

ענת קם

3.1.2008 / 11:20

תחקיר ובו עדויות של סטודנטים לרפואה המספרים כי ביצעו בדיקות פולשניות בנשים ללא ידיעתן מופיע היום במעריב ובידיעות. גורמים במעריב: "ידיעות גילו על התחקיר בעקבות פנייתנו לתגובה מגורמים רישמיים". ידיעות: "הטענות מביכות"

על השער של מעריב וידיעות אחרונות מתפרסם הבוקר תחקיר זהה המביא עדויות של סטודנטים לרפואה שמודים כי ביצעו בדיקות חודרניות בנשים שהיו תחת הרדמה, ללא ידיעתן. במעריב חתומה על התחקיר הכתבת טובית נייזר ובידיעות חתומה עליו שרית רוזנבלום.

גורמים במעריב טוענים כי דבר התחקיר, עליו עובדה נייזר מזה חודש וחצי, נודע לידיעות אחרונות לאחר שהיא פנתה לתגובה מגורמים רישמיים במערכת הבריאות. אותם גורמים, טוענים במעריב, הדליפו לידיעות את דבר התחקיר ושם מיהרו לתפור תחקיר משלהם זאת על מנת לעשות "ספויילר" למעריב. נוכח הדברים הוחלט בעיתון להקדים את פרסומו של התחקיר שהיה מיועד להופיע במוסף "סופשבוע" ולפרסמו היום בעיתון היומי.

טובית נייזר סיפרה היום לוואלה! ברנז'ה: "עבדתי על התחקיר באינטנסיביות במשך חודש וחצי, אבל החומר הראשוני הגיע עוד קודם. לצערי לא יצאנו בבלעדיות בגלל שהתגובות שביקשתי מהגורמים הרישמיים כנראה דלפו לידיעות אחרונות"

גורמים בבית החולים איכילוב סיפרו היום לוואלה! ברנז'ה כי מעריב היה הראשון שפנה לתגובה מכל הגורמים הרלוונטיים לתחקיר, כבר לפני קרוב לשבועיים ואילו מידיעות אחרונות התקבלה בקשה לתגובה רק אתמול (יום ד') ב-17:30.

ממעריב נמסר בתגובה: "הגיע הזמן שבעיתונות יהיו נורמות חדשות שבהן עיתון אחד יתן כבוד לתחקירים של עיתון מתחרה ולא ינסה לנכס אותם לעצמו ברגע האחרון. אנחנו גאים על העבודה שעשינו בתחקיר הזה ומתחייבים שגם בעתיד לא ננהג בדרך שבה ידיעות נהגו".

מידיעות אחרונות נמסר בתגובה: "הטענות מביכות מכדי שניתן יהיה להתייחס אליהן באופן ענייני. ידיעות אחרונות גאה בעיתונות הישגית ורצינית, ומעדיף להימנע מהשמצות והדלפות ילדותיות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully