וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן במגעים למכירת אחזקותיו בקשת

יעל ולצר

4.1.2008 / 0:17

אחד המתעניינים ברכישה הוא המפיק משה אדרי, מבעלי סינמה סיטי. ההערכה היא כי מדובר בעיסקה לפי שווי של כ-42 מיליון דולר

חיים סבן, שמחזיק ב-24% ממניות קשת ועוד 5% של נציגו-שותפו, ינון קרייז, (ביחד 29%), החל לאחרונה לנהל מגעים עם שש קבוצות שונות, למכירת חלקו בזכיינית ערוץ 2. עסקת המכירה תוצע לפי שווי של כ-42 מיליון דולר לקשת, המשקף שווי של כ-12 מיליון דולר לחלקו של סבן. כך נודע ל-TheMarker.

על המעוניין ברכישת המניות, לחתום ראשית על הסכם סודיות, מסמך שמאפשר הצצה לכל נתוניה של קשת, כנהוג בעסקות מסוג זה. שלב זה קודם לשלב בדיקת הנאותות, שמתבצע רק לאחר סיכום מחיר הרכישה בין הצדדים. גורמי תקשורת אישרו שאחד מהמעוניינים לרכוש את חלקו של סבן בקשת הוא משה אדרי, מפיק הקולנוע ומבעלי הקומפלקס סינמה סיטי. ל-TheMarker נודע, שרק בעוד כמה שבועות יחליט סבן עם מי הוא רוצה להיכנס למו"מ רציני, כדי למכור לו את אחזקותיו.

סבן החליט למכור את אחזקותיו בקשת בגלל הבעיות הרגולטוריות. סבן נכנס לקשת לפני כשלוש שנים, ערב המכרז להפעלת ערוץ 2, ורכש אז את המניות לפי שווי של כ-10 מיליון דולר לקשת. במאי 2005 זכה סבן ברכישת גרעין השליטה בבזק, יחד עם קרן איפקס ומורי ארקין, ואז החלו עליו לחצים רגולטוריים. חוק בזק מגביל את אחזקתו של סבן בקשת ל-5%, וחוק הרשות השנייה מגביל אותו ל-24%. אז הוחלט על ידי מועצת הכבלים והלווין, הרשות להגבלים עסקיים והרשות השנייה לאפשר לו להחזיק 4% מקשת עד נובמבר 2008.

גורמי תקשורת אמרו שהיות שהובהר לסבן שלא יוכל להגדיל את אחזקותיו בקשת למקסימום של 51%, הוא החליט לאחרונה סופית למכור את חלקו. גורמי התקשורת הסבירו גם את התעקשותו על המחיר: "קשת היא יצרנית הרייטינג הכי גדולה בישראל", אמרו. עוד הוסיפו את יתרונה בהיותה ספקית תוכן באינטרנט, ואת העובדה שהשווי שלה יגדל בשוק, הן אם בסופו של דבר, תתאחד עם רשת, ובמיוחד השווי יעלה ב-2012, אז צפויים השידורים בערוץ 2 לעבור לשיטת הרשיונות, וקשת תוכל להפוך לערוץ טלוויזיה.

משה דבי, דובר קבוצת סבן, סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully