וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבילה לא הגיעה

ענת קם

7.1.2008 / 16:23

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה את ההצבעה על אישור חבילת הערוצים הבסיסית. הח"כים דורשים להוסיף את ערוצים 9, 23 ו-24

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה את ההצבעה על הצעת החוק לחבילת שידורים בסיסית לשבוע הבא. בתום דיון של למעלה משלוש שעות לא הגיעו חברי הועדה להחלטה בדבר אישורה של חבילת הבסיס למנויי הכבלים והלווין. המחלוקות נבעו מכך שמשרד האוצר לא יכול היה להציג את הפגיעה הכלכלית הצפויה בחברות הכבלים והלווין. בנוסף, לא הצליחו חברי הועדה להגיע להסכמה בדבר הרכב הערוצים בחבילת הבסיס.

עיקרה של הצעת החוק, שהוגשה על ידי משרד האוצר, ביצירת חבילת ערוצים בסיסית שתכלול את הערוצים 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת ושעלותה תהיה סמלית. הצעת החוק נועדה לאפשר צפייה בערוצים אלו ללא רכישת מנוי לכבלים או ללוויין בעלות גבוהה. במהלך הישיבה נידונה אפשרות הרחבת החבילה כך שתכלול גם את הערוץ הרוסי, חינוכית 23 וערוץ המוזיקה 24.

יפה ויגודסקי מסרה לאחר הדיון: "אנחנו ערוץ ממשלתי הממומן מכספי מדינה ומספקים את השידור לציבור החלש. אני לא מבינה איך האוצר שמממן אותנו לא יאפשר לי להגיע לכל בית. אנו מתוקצבים במיליונים כדי להפיק הפקות לבחינות בגרות. השידור לא יגיע לכולם. לא ייתכן שהטל' החינוכית תיצור פערים חברתיים."

חיים פרננדס, נציג משרד האוצר שנכח בדיון אמר: ""מדובר בחסכון שנתי של למעלה מ-51 מליון שקל לשנה לקופת המדינה.כל עלות הקמת המערך תמומן מהתגמולים שאמורים הזכיינים לשלם לאוצר.עלות הקמה המשוערת היא 70-90 מליון שקל.במדינות אירופה מערך מעין זה קיים כבר מספר שנים. אנחנו מסוגלים בתוך שנה וחצי מיום אישור החוק להתחיל בהפצה. ההצעה לא באה לשנות או להסדיר את שידורי הטל'. אין לנו יומרה בחוק זה להתייחס לסוגיות בוערות בשוק כמו פרסומות, הפקה, סוגה עילית, רגולציה, רישיונות וכדומה."

חבר הכנסת אבשלום וילן ממרצ אמר בדיון: "על משרדי התקשורת והאוצר לבדוק מהי העלות האמיתית של חיבור ערוץ 9, ערוץ המוזיקה וערוץ הטלוויזיה החינוכית לשידור הדיגיטלי החדש. רק לאחר שתתקבל התשובה נוכל לקבל החלטות רציונליות."

נציגי חברות הכבלים והלווין טענו כי אישור החבילות יגרום לירידה של בין שלושה לתשעה אחוזים בהכנסותיהן לאור עזיבה צפויה של מנויים, שתגדל ככל שחבילת הבסיס תורחב. חברי הכנסת סטס מיסז'ניקוב, רוברט אילטוב ומרינה סולודקין טענו בדיון כי הוספת הערוץ הרוסי לחבילת הבסיס לא תפגע ב-HOT ו-yes משום שעולים רבים צופים בערוצים ברוסית שמציעות חברות אלו.

ח"כ סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו מדינה מעודדת עלייה, בשנים האחרונות הגיעו ארצה מעל למיליון ומאתיים דוברי רוסית, מתוכם שלוש מאות אלף מתחת לקו העוני. לא ייתכן שמפלגת הליכוד, שקוראת לפעול למען העלייה, בזמן אמת תפנה גב ללמעלה ממיליון עולים שמתוכם שלוש מאות אלף לא דוברים עברית כלל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully