וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק רשות השידור עברה בקריאה ראשונה

ענת קם

8.1.2008 / 1:19

החוק החדש מציע: שקיפות פעילות הרשות, שינוי מבני, ועדת ביקורת, רואה חשבון, פרסום פרוטוקולים של ישיבות ועוד הפתעות מירושלים

הצעת חוק רשות השידור אושרה אמש בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ברוב של שלושה עשר נגד שניים. הצעת החוק מתייחסת בין היתר למבנה הארגוני של הרשות, מעמדה והצורך ברשות המתנהלת על פי אמות מידה של שקיפות. כמו כן, מבוססת הצעת החוק על המלצות הוועדה לרפורמה בשידור הציבורי שהתקבלה לאחרונה על ידי הנהלת רשות השידור ומועצת הרשות. בהכנת הצעת החוק השתתפו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דוידה לחמן מסר ועו"ד שלומית ברנע, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה.

חוק רשות השידור מציע שינוי מבני ברשות השידור, כך שמוסדותיה יתמנו באופן מקצועי ושניהולה יהיה כפוף למנגנוני בקרה הדומים ככל הניתן לאלה הקיימים בחברות ממשלתיות. בנוסף, מוצע כי המועצה תמנה ועדת ביקורת וכי ימונה לרשות מבקר פנים ורואה חשבון מבקר וכן יעוגן מעמדו של היועץ המשפטי לרשות. כמו כן, בהצעת החוק הוצע כי המועצה תנהל פרוטוקולים של ישיבותיה שיהיו פתוחים לעיון הציבור כדי להבטיח את שקיפות פעילותה של הרשות.

עוד מוצע לקבוע מנגנוני בחירה והעברה מכהונה של נושאי משרה ברשות השידור על בסיס מקצועי ובמעורבות מופחתת של הממשלה, זאת כדי להגביר את עצמאותה של הרשות ואי תלותה בדרג הפוליטי ובשיקולים פוליטיים. כמו כן, כדי להתאים את פעילות הרשות למציאות ימינו, מוצע כי הרשות תוכל לשדר את כלל שידוריה, כולל החדשות, באתר האינטרנט. בנוסף, מוצע עיגון סמכויות הרשות בתחום שידור חסויות והגדלת סמכות גביית האגרה.

השר הממונה על יישום חוק רשות השידור, יצחק הרצוג מסר: "חוק רשות השידור החדש הוא בבחינת שינוי מהפכני בתפיסת השידור הציבורי בישראל, המותאם לתמורות ולשינויים שחלו בשידור הציבורי. רק אם נשכיל לנתק את הרשות מהדרג הפוליטי, להקפיד על ניהולה התקין תוך שמירה על צביונה הייחודי נצליח להוביל לשידור ציבורי אמיתי במדינת ישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully