וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלר-חומסקי במו"מ להשתלטות על אריאלי פובליסיס

עדי דברת

12.1.2008 / 22:07

ימזג את פעילות החברה הבת GPS עם פעילות פובליסיס אריאלי.העסקה תחזק את מעמדו של המשרד מול מקאן אריקסון

משרד הפרסום אדלר חומסקי&ורשבסקי נמצא במשא ומתן למיזוג פעילות אריאלי פובליסיס עם משרד הפרסום GPS. ככל הידוע, על פי העסקה המתגבשת תמוזג פעילות פובליסיס אריאלי לתוך GPS. סוכנות הפרסום הבינלאומית פובליסיס מחזיקה 95% מפובליסיס אריאלי. אם תצא העסקה לפועל תהפוך פובליסיס העולמית לשותפה של אדלר חומסקי.

ל- TheMarker נודע כי לפני כשלושה שבועות איל חומסקי, מבעלי אדלר חומסקי&ורשבסקי, נסע לסוכנות פובליסיס בפאריז על מנת לדון איתם בפרטי העסקה המתגבשת. יוסי ירקוני, מנכ"ל משרד הפרסום אריאלי, ביקר אך הוא במשרדי פובליסיס בפריז בשבוע שעבר - כך מספר גורם מקורב.

מיזוג אריאלי לתוך חברה בת של אדלר חומסקי הגיוני לאור העובדה שמעמד אריאלי ירד בשנים האחרונות והמשרד מדורג נכון להיום במקום ה-12. מוריס לוי, העומד בראש פובליסיס, אמר בעבר בראיון שנתן ל-TheMarker: "לפני כמה שנים החלטנו שצריך לחזק את הכוחות שלנו כאן ולהשקיע בשוק הישראלי, גם בימים הטובים וגם בימים הקשים. אני מאמין שאנחנו צריכים נוכחות בישראל באמצעות יותר סוכנויות פרסום השייכות לנו".

אדלר חומסקי יוצאים לקניות

זאת אינה הפעם הראשונה בה פובליסיס מנהלת מגעים מסוג זה: הסוכנות הבינלאומית ניהלה בעבר מגעים עם אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי - שני המשרדים היחידים בחמישייה הראשונה של משרדי הפרסום בישראל שסוכנות בינלאומית לא רכשה חלק מהם ומחזיקים בהסכם ייצוג בלבד. עם באומן בר ריבנאי ניהלה פובליסיס מגעים שלא הבשילו לכדי עסקה ב 2004. אז דובר על עסקה במסגרתה פובליסיס תרכוש את הבעלות על באומן בר ריבנאי ותמזג לתוכו את פובליסיס אריאלי.

כפי שנחשף ב-TheMarker לפני כחודשיים, פובליסיס העולמית החלה בחיפושים אחר יו"ר מקומי לקבוצה. מדובר בהגדת תפקיד חדשה, במסגרתו תנסה פובליסיס לחזק את מעמד הקבוצה בארץ. הצורך בתפקיד החדש, כפי שנחשף ב-TheMarker, נובע גם מרצונה של פובליסיס העולמית להתרחב ולקנות משרדי פרסום ומשרדי אינטראקטיב נוספים בארץ. בזמנו, גורם מקורב אמר ל- TheMarker כי על הפרק עומדת גם האפשרות למזג את פעילותן של החברות שבבעלות פובליסיס בארץ ?אריאלי פובליסיס, משרד האינטראקטיב אידיאולוג'יק וחברת הקד"מ והאירועים סופר-פוש. כמו כן דובר על מיזוג אפשרי בין גלר נסיס ואריאלי פובליסיס אולם מדובר במיזוג בעייתי, שכן הם מטפלים בלקוחות בעלי ניגודי אינטרסים בתחומים רבים.

עבור אדלר חומסקי מדובר בהמשך העסקאות שמקיים המשרד מאז הונפק בבורסה של תל אביב לפני כחודשיים לפי שווי של 225 מיליון שקל. מאז הספיק אדלר חומסקי לרכוש 50% ממשרד הפרסום בורודה קפלן ולחתום על הסכם לשיתוף פעולה עם אופציה לרכישת מחצית ממשרד הפרסום "ציבלין תקשורת צעירים". במקביל, כפי שנחשף ב- TheMarker, מנהלת החברה משא ומתן לרכישת חברת האינטראקטיב "רד הד" של גיא פורה ועופר רושה.

פובליסיס העולמית הינה סוכנות הפרסום הרביעית בגודלה בעולם במונחי הכנסות, לאחר אומניקום, WPP ואינטרפבליק. לסוכנות אחזקות במספר חברות פרסום בארץ: משרד הפרסום גלר-נסיס בו היא בעלת השליטה מאז 2006, אז רכשה סוכנות הפרסום הבינלאומית ליאו ברנט, השייכת לקבוצת פובליסיס, 51% במשרד הפרסום; פובליסיס אריאלי ממנו רכשה פובליסיס העולמית 95%; פובליסיס הינה בעלת השליטה, עם 51%, גם במשרד הפרסום המקוון אידיאולוג'יק, הנמצא גם בבעלות משרד הפרסום אריאלי פובליסיס, מאז 2001; בחברת קידום המכירות והאירועים סופר-פוש שהוקמה ב-1986 על-ידי מי שמשמשת כיום כיו"ר החברה דפנה בסטר, מחזיקה פובליסיס במלוא המניות. בנוסף, פובליסיס היא מבעלי סאצ'י&סאצ'י איתם יש לבאומן-בר-ריבנאי הסכם ייצוג ובעלת הסכם ייצוג עם זניט מדיה. פובליסיס מחזיקה גם ב- 100% במשרד האינטראקטיב ווב אימאג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully