וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח גבוה

עדי דברת

13.1.2008 / 17:05

חברת החשמל במלכוד: ייתכן שתיאלץ לבחור בזרמון גולדמן, למרות שקיבל את התוצאה המקצועית הנמוכה ביותר במכרז

חברת החשמל, המכנסת השבוע מחדש את ועדת המכרזים, עומדת בפני מלכוד. ל-TheMarker נודע כי זרמון גולדמן קיבל את הציון המקצועי הנמוך ביותר מבין שישה משרדי הפרסום שהשתתפו במכרז; כך לדברי גורם בכיר בענף.

עם זאת, כפי שנחשף לראשונה ב-TheMarker, משרד זרמון גולדמן הציע את ההצעה הכספית הזולה ביותר. תנאי המכרז קבעו כי 80% מהציון לפיו יוחלט על משרד הפרסום שייבחר, יינתנו לפי שיקולים כספיים - היינו, מי שהציע מחירים נמוכים יותר; 20% בלבד ניתנים לפי שיקולים מקצועיים.

לפיכך, ייתכן שתנאי המכרז יאלצו את חברת החשמל להתקשר עם זרמון - ולא עם בחירתם המועדפת, מקאן אריקסון, שהציעו את ההצעה השנייה הזולה ביותר, אך זכו לציון המקצועי הגבוה ביותר (18.94 מתוך 20).

מנתונים שהגיעו ל-TheMarker על ידי גורמים בכירים בענף, עולה כי הדירוג הכספי של ההצעות, מהזולה ליקרה ביותר, היה: זרמון גולדמן, מקאן אריקסון, באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי, ראובני פרידן, שלמור אבנון עמיחי.

הדירוג המקצועי, מהציון הגבוה ביותר עד לציון הנמוך ביותר היה: מקאן אריקסון, אדלר חומסקי, שלמור אבנון עמיחי, ראובני פרידן, באומן בר ריבנאי, זרמון גולדמן - כך נטען על ידי אותם גורמים.

חברת החשמל, שבחרה במקאן אריקסון כמשרד הזוכה בתקציב הפרסום שלה, הודיעה ביום חמישי האחרון כי תכנס מחדש את ועדת המכרזים של החברה. זאת, לאחר שזרמון גולדמן הגיש בקשה לצו מניעה ועתירה מנהלית לבית המשפט בחיפה, למניעת ההתקשרות בין חברת החשמל למקאן אריקסון - ועתירה מנהלית שתהפוך את פסילת המשרד ותכריז עליו כעל משרד הפרסום הזוכה במכרז חברת החשמל.

בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר לבקשה והוציא צו מניעה זמני, האוסר על חברת החשמל להתקשר עם משרד הפרסום מקאן אריקסון. בעקבות זאת הודיעה חברת החשמל כי תכנס מחדש את ועדת המכרזים של החברה.

במכתב שנשלח מחברת החשמל לעורך דינו של זרמון גולדמן והגיע לידי TheMarker, הסבירה החברה כי הצעת זרמון נפסלה מכיוון שנקבה במחירים בשקלים, במקום בדולרים כפי שנדרש.

איילון זרמון סיפר ל-TheMarker כי חברת החשמל טעתה בכך שפסלה את משרדו, משום שלמעשה אישרה הגשת הצעות כספיות בשקלים, בתשובותיה לשאילתות הבהרה שנשלחו על ידי משרדי הפרסום לחברת החשמל.

תקציב הפרסום של חברת החשמל טופל אצל אדלר חומסקי & ורשבסקי מאז סוף 2001. תקציב הפרסום של חברת החשמל עמד על כ-8 מיליון שקל ב-2007 (מחירים ריאלים, הערכה לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום). מחברת החשמל נמסר כי תקציב החברה ל-2008 מוערך בכ-23.5 מיליון שקל.

בחברת החשמל סירבו להגיב לידיעה.

איילון זרמון אמר בתגובה: "המידע שיש בידי אחר לחלוטין, וגם התגובות שקיבלנו במהלך הפרזנטציה ואחריה היו מצוינות. קשה לי להאמין שההדלפות וההכפשות הנ"ל מגיעות מחברת החשמל - ואם כך הדבר, אראה זאת בחומרה רבה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully